گلایه اهالی بازار سرمایه از وعده‌ها و تصمیمات/ آرامش در بازار داخلی ارز

Submitted by karkhane on

اما ناصر پور به عنوان نایب رییس هیات مدیره سازمان بورس در واکنش به این موضوع عنوان کرده که : اصلا  پیشنهادی در خصوص صندوق های اهرمی در هیات مدیره سازمان مطرح نشده است!

اهالی بازار همچنان از روند تصمیمات نرخ خوراک از سال گذشته تا کنون و همچنین سایر اقدامات بانک مرکزی و سازمان بورس گلایه دارند و بابت مطرح شدن این موضوع نگران ایجاد چالش جدید در بازار بودند که نتیجه آن روی تابلوی معاملاتی صندوق‌های اهرمی‌ دیده شد.

کام سهامداران زهر شد/ بازار ارز و طلا درجا زدند

Submitted by karkhane on

به گزارش اکوایران، تمامی بازارها در هفته جاری زیر سایه ریسک خونخواهی از اسرائیل قرار داشتند. در اولین روز کاری هفته جاری بورس تهران با فشار فروش سنگین مواجه شدند و تنها تعداد کمی از نمادها توانستند رنگ سبز خود را حفظ کنند.

 

دلار، برنده بازار طلا و سکه/ نوسانات ادامه‌دار خواهد بود؟

Submitted by karkhane on

به گزارش اکوایران، بازار طلا برخلاف رشد انس جهانی، هفته خود را با کاهش قیمت آغاز کرد، اما سکه هفته را با روند متفاوتی شروع کرد و کاهش قیمت داشت. همانطور که اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرده است، تا لحظه انتشار این گزارش قیمت طلای 18 عیار امروز، ششم مرداد 1403، را با حدود 33 هزار تومان کاهش نسبت به هفته گذشته گذشته سه میلیون و 378 هزار و 300 تومان اعلام کرد. طلای 24 عیار نیز 30 هزار تومان ارزان شد و به نرخ چهار میلیون و 503 هزار تومان رسید.

 

تصمیم دلار بعد از اصلاح

Submitted by karkhane on

قیمت دلار هرات در انتهای هفته از مرز حبس شده خود خارج شد و از مقاومت خود گذشت. قیمت دلار هرات با عبور از 50 هزار و 300 تومان در روز پنجشنبه تا 50 هزار و 700 تومان بالا رفت و در عبور از این مرز ناکام ماند. در پشت خط جمعه قیمت دلار هرات 50 هزار و 500 تومان شروع به کار کرد و نتوانست مرز 50 هزار و 600 تومان را بشکند و در 50 هزار و 550 تومان به کار خود پایان داد.

قیمت درهم در روز پنجشنبه با گپ مثبت 110 تومانی در 13 هزار و 960 تومان بازگشایی کرد و با افزایش کانال عوض کرد و به 14 هزار و 20 تومان رسید. با این قیمت درهم، دلار 51 هزار و 450 تومان برآورد می‌شود.

عمق بازار ارز بهتر می‌شود؟

Submitted by karkhane on

 قیمت دلار هرات در انتهای هفته گذشته با خبرهای مربوط به توافق موقت و آزادسازی منابع بلوکه‌شده ایران، حدود دو هزار تومان افت کرد و به کف 49 هزار تومان رسید.

برچسب‌ها

جنگ اخبار در بازار دلار

Submitted by karkhane on

به گزارش اکوایران، دلار هرات که از هفته گذشته بالای مرز مهم 52 هزار و 200 تومان رفته بود، با خبر سفر سلطان عمان دوباره این مرز را از دست داد. در پایان هفته با رسیدن قیمت دلار به زیر 51 هزار و 700 تومان، خالی‌فروشی در بازار ممنوع شد.

 

دوز مداخله سیف در بازار ارز

Submitted by karkhane on

علت این حکم، مداخله در بازار فردایی اعلام شده که از نظر دادگاه نادیده گرفتن مفاد قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده است.

ولی‌الله سیف پیش‌تر در گفت‌وگو با «اکوایران» اعلام کرده بود که میزان مداخله بانک مرکزی در ⁧ بازار ارز⁩ در دوران خودش، سالیانه ۷ میلیارد دلار بوده است؛ عددی که نسبت به روسای کل پیش از او در بانک مرکزی، در سطح پایین‌تری قرار دارد. به طور مثال، این عدد در دوره محمود بهمنی ۳۲ میلیارد دلار بوده است؛ ضمن اینکه ارزان‌فروشی ارز توسط بانک مرکزی هم در سال‌های ۸۹ تا ۹۱ به اوج خود رسیده بود.

درس مصر برای مدافعان امنیتی کردن دلار

Submitted by karkhane on

پس از نوسان های اخیر قیمت دلار،یک گروهی عمیقا اعتقاد دارند التهاب بازار ارز ریشه غیر اقتصادی دارد و پیشنهاد می دهند نهادهای غیر اقتصادی در بازار مداخله کنند و با عوامل پشت صحنه برخورد کنند.

 

هر چند در تمامی نوسانات احتمال سود جویی و موج سواری بالا هست اما این دلایل علت اصلی نیستند و تمرکز صرف بر این عوامل موجب خطای شناختی می شود.

برچسب‌ها

رولت روسی و خشاب خراب بانک مرکزی

Submitted by karkhane on

به گزارش اکوایران، بانک مرکزی ایران پس از شکست‌های متعدد در سیاست‌های خود برای کنترل نرخ ارز، این‌بار بسته جدید ارزی دیگری را معرفی کرده است. در این بسته تمام منابع ارزی حاصل از صادرات، زیر نظر بانک مرکزی قرار می‌گیرد و به عبارتی قانون «پیمان‌سپاری ارزی» اجرایی خواهد شد.

 

در پیمان‌سپاری ارزی که یکی از ابزارهای کنترل کامل ارز به شمار می‌آید، صادرکنندگان موظف هستند که تمامی ارز حاصل از صادرات خود را به کشور بازگردانند و به بانک‌های تعیین‌شده از سوی بانک مرکزی بفروشند. ادعا می‌شود که در این بسته از تجربه روسیه در بازگرداندن ارزش روبل استفاده شده است.

بازدهی ارز سهمیه‌ای جذاب‌تر شد

Submitted by karkhane on

بازار ارز این روزها محل مقابله بانک مرکزی با ریسک‌های سیاسی است. در شرایطی که دلار در اولین روز هفته به محدوده قیمتی ورود محمدرضا فرزین به بانک مرکزی برگشت ولی رییس بانک مرکزی در برابر دلار آرام نماند و به مقابله با ریسک های بازار و مشکلات موجود پرداخت.‌

 

Subscribe to بازار ارز