سد محکم شاخص 2.2 میلیون واحدی / آزادسازی صادرات برای قندی‌ها

Submitted by karkhane on

صنایع بورسی همچنان با مشکلات برق دست و پنجه نرم می‌کنند و گفته می‌شود کهکمبود برق به صنعت خودروسازی نیز رسیده و برق سایپا حدود پنج ساعت قطع شده است.

علی‌اکبر شادمانی، مدیر کل دفتر صادرات گمرک طی ابلاغیه‌ای از رفع ممنوعیت صادرات قند حاصل از شکر سفید به استناد رأی دیوان عدالت اداری خبر داد.

دلار نیمایی نیز رقم 43300 تومان را به خود دید. اهالی بازار سرمایه با توجه به سابقه و مسئولیت‌های پیشین رئیس جمهور منتخب امیدوار هستند اقدامات برای بهبود وضعیت دارویی کشور و شرکت‌های بورسی این حوزه صورت گیرد تا امید تازه‌ای به این صنعت تزریق شود.

سنگینی صادرات در رشد اقتصادی ۱۴۰۲

Submitted by karkhane on

به گزارش اکوایران و بر اساس تازه‌ترین آمار منتشر شده از بانک مرکزی از تولید ناخالص داخلی در سال ۱۴۰۲، رشد اقتصادی به روش هزینه‌ای ۵ درصد بوده است. طبق این آمارها رشد اقتصادی سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

بر اساس این آمار، رشد «واردات کالاها و خدمات» و «مصرف نهایی بخش خصوصی» در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش داشته و از سوی دیگر رشد «صادرات کالاها و خدمات»، «تشکیل سرمایه ثابت ناخالص» و «مصرف نهایی بخش دولتی» با افزایش نسبت به سال ۱۴۰۱ مواجه شده است.

بررسی روند حجم تجارت و تراز تجاری از سال ۱۳۷۱ تا ۱۴۰۲

Submitted by karkhane on

به گزارش اکو ایران، تجارت خارجی بخش مهمی از اقتصاد هر کشور است که می‌تواند موجب رشد اقتصادی کشور شود.

 

تجارت خارجی دو سمت دارد: صادرات و واردات که به مجموع ارزش آن‌ها در هر مقطع زمانی حجم تجارت گفته می‌شود. در سال 1402 این شاخص در کشور به رکورد آن از سال 1371 تاکنون رسیده است. بررسی‌های داده‌های گمرک نشان می‌دهد رشد تجارت عمدتا از جانب رشد واردات بوده است؛ به طوری که ارزش واردات نیز در سال 1402 بالاترین سطح را در ارزیابی سالانه داشته است. در این آمار به تجارت کالاهای غیر نفتی پرداخته شده است.

کاهش 60 درصدی صادرات ایران در بهمن / واردات کالا 3.6 برابر گران‌تر از صادرات

Submitted by karkhane on

به گزارش اکوایران، گزارش تجارت خارجی کشور در بهمن ماه نشان می‌دهد که در یازده ماه اخیر در سال 1401، حجم تجارت خارجی از مرز 100 میلیارد دلار گذشت و کالاهای ایرانی 3.6 برابر ارزان تر از کالاهای وارداتی، در بازارهای جهانی به فروش میرسند.

 

برچسب‌ها

صرفه‌جویی ارزی در غول صادراتی فولادی‌ها

Submitted by karkhane on

در این میان فولاد خوزستان با ظرفیت سه میلیون و ۸۰۰ هزار تن فولاد، دومین تولیدکننده فولاد در کشور و  اولین صادرکننده فولاد به حساب می آید.

پرونده صادرات ایران به کشورهای همسایه در 1400

Submitted by karkhane on

به گزارش اکوایران؛ براساس آمار اعلام شده از سوی گمرک، در سال گذشته 100 میلیون و 131 هزار تن کالا به ارزش 51 میلیارد و 875 میلیون دلار بین ایران و 15کشور همسایه تبادل شد که 75 میلیون و 445 هزار تن به ارزش 26 میلیارد و 29 میلیون دلار سهم صادرات ایران به این کشورها بوده و 24میلیون و 686هزار تن به ارزش 25میلیارد و 846میلیون دلار نیز سهم واردات بوده است.

 

با این شرایط در سال 1400با افزایش  12درصدی در وزن و 29درصدی در ارزش کالاهای صادراتی به کشورهای همسایه همراه بودیم و در واردات نیز رشد 68درصدی در وزن و 60درصدی در ارزش داشته است.

شوک دولت به صادرات مواد معدنی/ اخذ عوارض از ابتدای فروردین

Submitted by karkhane on

به گزارش اکوایران؛ براساس دستورالعمل ستاد تنظیم بازار اخذ عوارض تنها در برگیرنده محصولات معدنی نخواهد بود و عوارض پلکانی شامل محصولات زنجیره ارزش فولاد از سنگ آهن تا شمش فولاد و محصولات پایین دست، محصولات زنجیره پتروشیمی و شیمیایی، شیشه، کلینکر و سیمان و انواع فروآلیاژ می شود.   

 

تجارت خارجی ده ماهه ایران

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از ایرنا، مهدی میراشرفی رییس کل گمرک ایران گفته است: تجارت خارجی ایران در ۱۰ ماهه امسال به وزن ۱۲۲ میلیون تن و ارزش ۵۹ میلیارد دلار ثبت شد که این رقم نسبت به عملکرد ماه گذشته (آذرماه) افزایش قابل توجهی دارد.

برچسب‌ها

خبر مهم | بلومبرگ: صادرات نفت ایران رو به افزایش است

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، تارنمای خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ : همزمان با افول کارزار فشار حداکثری دولت سابق آمریکا علیه ایران، صادرات نفت این کشور در حال افزایش است.

خبر موثر: صادرات گندله و کنسانتره آزاد شد

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» معدن 24 نوشت: لغو عوارض 25 درصدی گندله و کنسانتره و سنگ آهن با توجه به رأی مثبت دیوان عدالت اداری اجرایی شده و وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف به اجرای آن است. اجرایی شدن این مهم به گمرک نیز ابلاغ شده است.

Subscribe to صادرات