پیش بینی بورس در اولین هفته رئیس جمهوری رئیسی

Submitted by eghtesadnews on

به گزارش اقتصادنیوز ، در هفته گذشته شاخص کل بورس در مجموع 89 هزار و 556 واحد بالا آمد و به رقم یک میلیون و 406 هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز رشد 6 هزار و 518 واحدی را ثبت کرد. بدین ترتیب بورس هفتمین هفته‌ای صعودی را پشت سر گذاشت، آیا این روند تداوم خواهد داشت؟ عوامل بنیادی و غیربنیادی تاثیرگذار بر بازار سهام چه پیامی به سهام‌داران می‌دهند؟

تداوم بازدهی مثبت شاخص کل

کارنامه بورس در نیمه مرداد 1400

Submitted by eghtesadnews on

به گزارش اقتصادنیوز ، در روز چهارشنبه، 13 مرداد 1400، ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 10 هزار و 426 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌سه‌شنبه 41 درصد افزایش یافته است.

تحلیل بورس امروز | پالس مثبت فردا

Submitted by admin on

دنیای بورس | بعد از مدت‌ها هم رنگ تابلوی بازار به صورت یکدست سبز شد و هم از نوسانات شدید شاخص‌کل در یک جلسه معاملات خبری نبود. از همان دقایق ابتدایی و با تشکیل صف خرید و رشد تقاضا، شاخص کل با جهش 20 هزار واحدی کار خود را آغاز کرد و بعد از یک ساعت، رشد نماگر بازار به 30 هزار واحد رسید.

در معاملات امروز و برخلاف اغلب روزهای گذشته، روند بازار در میانه‌های زمان معاملات تغییر نکرد و عرضه‌های سنگینی در بازار مشاهده نشد.

تحلیل سهام | دو نکته مهم درباره بازگشت بورس

Submitted by admin on
  • شروین شهریاری | تحلیلگر ارشد بازارهای مالی

بازار سهام در هفته گذشته، همزمان با نهایی شدن تغییر رئیس سازمان بورس، فضایی آکنده از احتیاط داشت که طی آن شاخص کل به لطف رشد روزهای آغازین هفته، افزایش ۲ درصدی را ثبت کرد. ارزش معاملات خرد روزانه نیز که در دو ماه قبل به‌طور منظم در محدوده بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان قرار داشت بار دیگر عقب نشسته و در سطح ۱۰ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان نوسان می‌کند.

بورس بازان تا کی منتظر ریزش بورس باشند؟

Submitted by admin on

دنیای بورس | اگر چه در روز پایانی هفته بازار دوباره با تشکیل صف های فروش در بیشتر نمادها به پایان رسید اما هفته پیش رو برای بورس بازان امیدوارکننده به نظر میرسد. اما این امیدواری به چه دلایلی است؟ «دنیای اقتصاد» در گفت و گو با کارشناسان به این موضوع پرداخته است.

تحلیل بورس امروز | شنبه دیدنی خواهد بود

Submitted by admin on

دنیای بورس | شروع ناامید کننده بازار امروز، در نهایت با امیدواری به معاملات هفته آینده پایان یافت. در یک ساعت نخست معاملات امروز عرضه سنگین در نمادهای شاخص‌ساز و تشکیل صفوف فروش باعث شد کانال 1.2 میلیون واحد از دست برود و احتمال تداوم ریزش شاخص‌کل تقویت شود.

اما رفته رفته فضای کلی بازار بهبود یافت و با کاهش حاشیه‌های انتخاب ریاست سازمان، تقاضا در بازار افزایش یافت. نکته مثبت معاملات امروز این بود که ابتدا نمادهای کوچک‌تر از صف فروش به محدوده مثبت رسیده و در ادامه جو مثبت گروه های کوچک‌تر به دیگر گروه‌ها سرایت کرد. 

تحلیل سهام | دو سناریو برای بورس در سال بعد

Submitted by admin on

استراتژی معاملاتی در بازار

به گزارش «دنیای بورس»، دنیای اقتصاد در مطلبی نوشت: مروری بر گذشته بازار نشان می‌دهد که فضای معاملاتی بورس و فرابورس به گونه‌ای است که به هیچ‌عنوان شیب مطلقا صعودی یا نزولی نداریم و هراز گاهی بازار در مسیر حرکتی خود نوساناتی را برخلاف روند حاکم در جریان داد و ستد‌ها تجربه می‌کند.

تحلیل بورس امروز | همچنان در انتظار

Submitted by admin on

دنیای بورس | تداوم روند ریزشی بورس که اکنون در ماه ششم به سر می‌برد باعث شده بازار نسبت به هرگونه خبری (چه مثبت و چه منفی) واکنش بیش از حد نشان دهد. ترس و محافظه‌کاری ِ بیش از اندازه‌ای که اکنون بر بازار سرمایه سایه افکنده است، تحلیل پذیری بازار را کاهش داده است و از سوی دیگر گذر زمان باعث شده روند بورس فرسایشی شود.

این تحلیل خواندنی را از دست ندهید | پیش بینی بورس در بهمن و اسفند

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از دنیای اقتصاد، در این ستون ما پرسش‌ها و مشکلات شما را در حوزه بازار سهام و... با مسوولان، وکلا یا کارشناسان حوزه بازار و سرمایه در میان می‌گذاریم و پاسخ‌های آنها را به سوالات، مشکلات و دغدغه‌های مطرح شده از سمت شما منتشر می‌کنیم.

سوال: روند بازار سرمایه تا پایان سال قابل پیش بینی است؟ آیا شاخص بازار در هفته اخیر روند طبیعی را طی کرده یا صفوف فروش را به‌صورت دستوری جمع کردند؟

تحلیل سهام | تداوم نااطمینانی ها در بورس؟

Submitted by admin on

فروشندگان سودهای درصدی بورس
به گزارش «دنیای بورس» دنیای‌اقتصاد نوشت: در روزی که شاخص کل بورس تهران با اهرم سهام بزرگ توانست رشدی یک درصدی را ثبت کند، شاهد تقویت خرید حقوقی‌ها بود.

در این روز بورس تهران پس از چند روز ثبت آمار خالص خرید به سمت سرمایه‌گذاران خرد، بار دیگر کفه ترازوی عرضه و تقاضا را به طرف سرمایه‌گذاران حقوقی سنگین کرد. همین امر سبب شد سرمایه‌گذاران حقیقی به‌طور خالص ۲۳۷ میلیارد تومان از سهام خود را به حقوقی‌ها بفروشند.

Subscribe to تحلیل بازار سهام