چهارشنبه سرخ در بورس تهران

16:42 - 1403/05/10
اکوایران: امروز بورس تهران یکپارچه سرخ بود و شاخص کل بیش از 52 هزار واحد سقوط کرد.

به گزارش اکوایران، در معاملات روز چهارشنبه 10 مرداد ماه 1403، شاخص کل بورس تهران 52 هزار و 459 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 67 هزار و 971 واحد رسید. 

 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش 21 هزار و 150 واحدی در رقم 657 هزار و 700 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس 589 واحد افت کرد به رقم 21 هزار و 239 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش 5 هزار و 145 واحد به سطح 114 هزار و 838 واحد رسید. 

خروج پول حقیقی از بورس تهران

روز چهارشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی برای پنجمین روز متوالی منفی شد و هزار و 241 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد که نسبت به دیروز افزایش 500 درصدی داشته است. این دومین خروج سرمایه بزرگ از بورس تهران در سال جاری است. 

امروز نماد خودرو بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 61 میلیارد تومان بود. پس از خودرو، نمادهای خزامیا، وبملت، خساپا و فولاد بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای فزر، حپرتو، لپیام، قصفها و سآبیک تعلق داشت.

چهارشنبه سرخ در بورس تهران10

نمادهای اثرگذار بر شاخص کل بورس و فرابورس

امروز نمادهای فملی، فولاد و فارس نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای سدشت، لوتوس و قصفها از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای آریا، زاگرس و شگویا بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای فزر، ودی و سجام نمادهایی هستند که اثر افزایشی بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد ذوب بیشترین تراکنش را داشت و وبملت و خودرو در رتبه‌های بعدی بیشترین تراکنش قرار گرفتند. در فرابورس نیز فزر، خاور و خنور بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 77 هزار و 85 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 67 هزار و 47 میلیارد تومان بود که 87 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

چهارشنبه سرخ در بورس تهران10

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 58 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 4 هزار و 997  میلیارد تومان رسید. 

پرمعامله‌ترین سهم‌ها

در معاملات امروز نماد فزر بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 112 میلیارد تومان بود. 

پس از فزر، خودرو بیشترین ارزش معاملات را داشت و وبملت رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد فملی و فولاد در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام ذوب با تعداد 2 میلیارد و 181 میلیون و 323 هزار و 112 سهم در صدر قرار گرفته است. وبملت در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خودرو تعلق داشت. دو نماد خاور و وبصادر نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات چهارشنبه، 15 نماد صف خرید داشتند و 288 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 85 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 18 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 49 درصدی به رقم 370 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

چهارشنبه سرخ در بورس تهران6