ورود سرمایه و رشد تقاضا در بورس تهران

13:55 - 1403/05/02
اکوایران: در معاملات روز سه‌شنبه تقاضا رشد کرد و شاهد ورود پول حقیقی به بازار سهام بودیم.

به گزارش اکوایران، در معاملات روز سه‌شنبه 2 مرداد ماه 1403، شاخص کل بورس تهران 8 هزار و 960 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 177 هزار و 970 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش 2 هزار و 748 واحدی در رقم 696 هزار و 301 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس 152 واحد رشد کرد به رقم 22 هزار و 345 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش هزار و 126 واحد به سطح 122 هزار و 827 واحد رسید.

ورود پول حقیقی به بورس تهران

روز سه‌شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی مثبت شد و 86 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد. 

امروز نماد سلیم بیشترین ورود پول حقیقی را داشت که ارزش آن 79 میلیارد تومان بود. پس از سلیم، نمادهای زاگرس، وهنر، خاور و فولاد بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین خروج پول حقیقی به نمادهای حفارس، خودرو، وبملت، خساپا و کرومیت تعلق داشت.

ورود سرمایه و رشد تقاضا در بورس تهران5

نمادهای اثرگذار بر شاخص کل بورس و فرابورس

امروز نمادهای پارسیان، شپنا و شپدیس نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای فولاد، وپارس و وامید از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای زاگرس، آریا و انتخاب بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای شاوان، حخزر و غصینو نمادهایی هستند که اثر کاهنده بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد فولاد بیشترین تراکنش را داشت و شپنا و حفارس در رتبه‌های بعدی بیشترین تراکنش قرار گرفتند. در فرابورس نیز معین، خاور و کرومیت بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 10 هزار و 770 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 2 هزار و 895 میلیارد تومان بود که 27 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 0.4 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 2 هزار و 930 میلیارد تومان رسید. 

ورود سرمایه و رشد تقاضا در بورس تهران4

پرمعامله‌ترین سهم‌ها

در معاملات امروز نماد سلیم بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 87 میلیارد تومان بود. 

پس از سلیم، حفارس بیشترین ارزش معاملات را داشت و فولاد رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد ثفارس و زاگرس در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام حفارس با تعداد 329 میلیون و 817 هزار و 405 سهم در صدر قرار گرفته است. وبملت در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خریخت تعلق داشت. دو نماد خاور و شستا نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات سه‌شنبه، 54 نماد صف خرید داشتند و 57 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 2 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 99 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با ریزش 42 درصدی به رقم 460 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

ورود سرمایه و رشد تقاضا در بورس تهران6

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنی