دریافت شماره شبا بانک ملت با شماره کارت

18:42 - 1401/12/28
معمولا از شبا برای انتقال راحت تر پول استفاده می شود.

حتما می دانید که هر نوع حساب بانکی یک شماره شبا دارد و برای دریافت شبا احتیاجی به افتتاح یک نوع حساب خاص نیست. داشتن شماره شبا باعث می شود که توسط آن تراکنش های بین المللی و خرید و فروش خارج از کشور را به راحتی انجام داد.

از نام رسمی شماره شبا براساس استاندارد تعریف شده، یعنی همان سویفت (SWIFT) به معنای «در آن واحد، سریع و چابک» هم نمایان است که این کوتاهی و تسریع در انتقال پول، از بالاترین سطح دقت برخوردار است. بانک ملت هم برای همه حساب های مشتریاش، شناسه شبا مشخص کرده که دریافت شماره شبا بانک ملت با شماره کارت هم امکان پذیره. با ما همراه باشید.

با شماره شبا چیکار کنیم؟

با دونستن شماره شبا میتونیم مبلغ مورد نظرمون را به آن منتقل کنیم یا از طریق آن پول بگیریم، بدون این که دلواپسی بابت سایر مسائل حساب داشته باشیم. یا ذره ای نگران باشیم که پولمان به باد هوا نرود. به زبون خودمون یکی از آسان ترین و امن ترین راه های الکترونیکی برای انواع نقل وانتقالات مالی بین همه ی سامانه های بانکی کشور، استفاده از شماره شباست.

چرا شبا؟

معمولا از شبا برای انتقال راحت تر پول استفاده می شود.

همچنین هر دو سامانه حواله الکترونیکی کشور یعنی سامانه ساتنا و سامانه پایا بر اساس شماره شبا فعالیت می کنند، بنابراین دانستن شبای حساب برای انجام حواله بین بانک ها برای همه مشتریان بانک ها الزامی است.

افزایش امنیت نقل وانتقالات با شبا

سازوکار شبا، درصد خطای متصدی بانک و مشتری را در ورود اطلاعات حساب و ارسال مبلغ به حساب های دیگر را تا حد بسیار زیادی کم می کند. برای مثال اگر یک رقم از شماره شبا اشتباه وارد شود، خطای پیش آمده به شما اطلاع داده شده و به مرکز هم گزارش می شود. همچنین در آخر که شماره شبا را وارد کردید، می تونید اسم صاحب حساب را ببینید و بعد در صورت صحت واریزی رو انجام بدید.

مزیت داشتن شماره شبا در اوضاع کرونایی

این امکان با راه اندازی سامانه ساتنا (سامانه تسویه ناخالص آنی) و پایا (سامانه   پایای الکترونیکی) از طرف بانک مرکزی امکان پذیر شده است و از دستاورد های مهم  آن تسهیل حداکثری نقل و انتقالات و سبب کاهش پیدا کردن درخواست انواع وجوه نقد بوده است، لذا راه اندازی این شیوه به شدت آمدوشد به شعبه  ها را کم کرده است و به هرچه امن تر شدن انتقال پول کمک به سزایی کرده است. هرچه رفت و آمدهای حضوری کمتر شود این ویروس منحوس نیز کمتر گسترش پیدا می کند.

روش های دریافت شماره شبا بانک ملت

در حال حاضر یکی از سوال های معمول درباره  طریقه دریافت شماره شبا بانک ملت همین سوال است که به چه روش هایی میشه شماره شبا دریافت کرد؟ یا چگونه می توان شماره شبا را محاسبه کرد؟

در رابطه با سوال اول در خدمت شما هستیم اما وقتی روش های ساده هستند چرا سوال دوم؟ چرا محاسبه شماره شبا؟ پس سختش نکنید چون ممکنه محاسبه شماره شبا پیچیده باشه اما با روش های دریافت شماره شبا بانک ملت ما رو همراهی کنید:

دریافت حضوری شماره شبا

یکی از راه های دریافت شماره شبا این است که به یکی از شعب بانک مراجعه کنید که هم وقت زیادی از شما می گیرد و هم در این اوضاع ویروسی بیرون رفتن برای اموری که از خانه می توان انجام داد، خطرناک است. از طرفی بیرون رفتن و ماندن در ترافیک و خستگی از شلوغی ارزش دارد که فقط شماره شبا دریافت کنید؟ حال در صورتی که شما مایل به بانک رفتن برای دریافت شماره شبا بانک ملت با شماره کارت نباشید می توانید از روش های دیگری هم استفاده کنید که در ادامه می گوییم.

دریافت شماره شبا بانک ملت با شماره کارت از طریق سامانه های اینترنتی

برخی از افراد فکرمی کنند که از طریق شماره کارت هر بانکی می توانند به شماره شبا آن برسند، ولی متاسفانه همه بانک ها هنوز این خدمات را ارائه ندادند و صرفا ارائه شبا با شماره حساب برای آن ها امکان پذیر است. اما بانک ملت این امکان را نیز برای مشتریانش فراهم کرده و به راحتی می توانند در بستر اینترنت از طریق سامانه های معروف مثل تهران شارژ، شماره کارت خود را وارد کنند و شماره شبا دریافت کنند. اما یکی از بهترین راه های  دریافت شماره شبا، توسط سایت رسمی خود بانک ملت می باشد.

دریافت شماره شبا بانک ملت با شماره حساب از طریق سامانه های اینترنتی

برای دریافت شماره شبای اکثر بانک ها فرد می باید شماره  حساب خود را به همراه داشته باشید. همانطور که گفتیم بانک ملت هم با شماره کارت، شماره شبا می دهد و هم با شماره حساب.

حتی اگر شماره حساب هم در دسترستان باشد می توانید وارد سامانه تهران شارژ یا کارت اینفو شوید و شماره شبا را به راحتی و به سرعت دریافت کنید.

سایر روش های دریافت شماره شبا بانک ملت با شماره کارت

از دیگر راه های دریافت شماره شبا بانک ملت، از طریق پیامک و خود پرداز است.

پیشنهاد می کنم در این اوضاع تا زمانی که ویروس کرونا ریشه کن نشده است، سراغ خودپرداز نروید اگرچه که به تازگی به این نتیجه رسیده اند که ویروس از طریق لمس سطوح انتقال داده نمی شود اما بازهم به ریسکش نمی ارزد. مخصوصا برای کاری مثل دریافت شماره شبا. تا وقتی که سامانه هایی مثل تهران شارژ و رده هستند که هم تحت وب می توانید وارد سایتشان شده و کارتان راه بیاندازید و هم اپلیکیشن دارند که می توانید روی گوشی هوشمند خود نصب کنید و همیشه از خدماتشان بهرمند شوید، چرا مراجعه حضوری به بانک یا خودپرداز؟

درضمن تهران شارژ خدمات دیگری نیز مثل خرید بسته های اینترنت اپراتور های مختلف و بسته های مکالمه را نیز ارائه می دهد.

حرف آخر

قطعا راه های دیگه ای هم برای دریافت شماره شبا بانک ملت با شماره کارت وجود داره اما ما سعی کردیم رایج ترین ها و البته راحت ترین روش ها را برای شما توضیح بدیم که سریع تر به نتیجه برسید.