نقشه بازار سهام در روز سه‌شنبه؛

صعود شاخص‌های بورس با شارژ پول حقیقی

15:48 - 1401/10/20
اکوایران: امروز برای پنجمین روز متوالی خالص تغییر مالکیت بازار به سمت حقیقی‌ها بود و شاهد تداوم ورود سرمایه حقیقی به بورس بودیم. روندی که موجب تداوم رشد شاخص‌های بازار شده است.

به گزارش اکوایران، امروز سه‌شنبه بیستم دی ماه در معاملات بورس تهران شاخص کل با افزایش 21 هزار و 284 واحدی نسبت به روز کاری قبل تا سطح یک میلیون و 668 هزار و 190 واحد بالا آمد. بدین ترتیب شاخص برای چهارمین روز متوالی صعود کرد. 

 

شاخص کل هم وزن نیز با رشد 7 هزار و 236 واحدی به کانال جدید صعود کرد و در رقم 503 هزار و 637 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش 235 واحدی در سطح 21 هزار و 143 واحد قرار گرفت.

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 439 نماد رشد قیمت داشتند و 222 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 66 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 34 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

پنجمین روز ورود پول حقیقی به بورس

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای پنجمین روز متوالی مثبت شد و 156 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد. 

در معاملات روز سه‌شنبه بیشترین ورود پول حقیقی به سهام خبهمن (شرکت خودرو سازی بهمن) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 82 میلیارد تومان بود. 

پس از خبهمن، نمادهای آریان، ومعادن، های وب و شپدیس بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.  در سوی دیگر، بیشترین خروج پول حقیقی به نمادهای خودرو، کاما، شپنا، ذوب و خگستر تعلق داشت. 

  صعود شاخص‌های بورس با شارژ پول حقیقی2

نمادهای پیشران

امروز نمادهای فولاد، فملی، ومعادن و کچاد بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای شپدیس، کگل و شیراز بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل بازار به ثبت رساندند.  

در فرابورس نیز نمادهای هرمز، ارفع و زاگرس بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس گذاشتند و نمادهای وهور، هجرت و گدنا بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز شستا بیشترین تراکنش را داشت و خگستر و خودرو در رتبه های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نمادهای دی، کرمان و فرابورس پرتراکنش‌ترین نمادها بودند.

ارزش معاملات بازار  

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 15 هزار و 193 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 95 میلیارد تومان بود که یک درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می شود.

ارزش معاملات خرد سهام نیز با افزایش 0.85 درصدی به نسبت روز گذشته به رقم 10 هزار و 666 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های خرید و فروش

در پایان معاملات نماد فاذر (شرکت صنایع آذر آب) با صف‌ خرید 70 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از فاذر، نمادهای خزامیا (شرکت زامیاد) و چکارن (شرکت کارتن ایران) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در سوی دیگر، تنها دو نماد در پایان معاملات صف فروش داشتند. بیشترین صف فروش در پایان معاملات دوشنبه به نماد گدنا اختصاص داشت و پس از گدنا، نماد بالبر در رتبه‌ بعدی قرار داشت.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

صعود شاخص‌های بورس با شارژ پول حقیقی2