نقشه بازار سهام در روز چهارشنبه؛

خروج پول حقوقی از بورس / ریزش شاخص‌ها و افت معاملات در روز چهارشنبه

15:50 - 1401/10/14
اکوایران: در معاملات روز چهارشنبه بیشترین ورود پول حقیقی به سهام وپاسار (بانک پاسارگاد) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 54 میلیارد تومان بود. پس از وپاسار، نماد حکشتی به همراه سه نماد بانکی وبملت، وتجارت و وسینا بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند. در سوی دیگر، بیشترین خروج پول حقیقی به نمادهای شپنا، فارس، خاور، فملی، وغدیر، کرمان و شتران تعلق داشت.

به گزارش اکوایران، امروز چهارشنبه چهاردهم دی ماه در معاملات بورس تهران شاخص کل با ریزش 12 هزار و 196 واحدی نسبت به روز کاری قبل تا سطح یک میلیون و 579 هزار و 157 واحد پائین آمد.

 

شاخص کل هم وزن نیز با افت 2 هزار و 217 واحدی در رقم 473 هزار و 199 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش 161 واحدی در سطح 20 هزار و 215 واحد قرار گرفت.

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 301 نماد رشد قیمت داشتند و 358 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 46 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 54 درصد بازار افت قیمت داشتند.   

ورود پول حقیقی به بورس

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و 47 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد. 

در معاملات روز چهارشنبه بیشترین ورود پول حقیقی به سهام وپاسار (بانک پاسارگاد) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 54 میلیارد تومان بود. 

پس از وپاسار، نماد حکشتی به همراه سه نماد بانکی وبملت، وتجارت و وسینا بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند. 

در سوی دیگر، بیشترین خروج پول حقیقی به نمادهای شپنا، فارس، خاور، فملی، وغدیر، کرمان و شتران تعلق داشت. 

خروج پول حقوقی از بورس / ریزش شاخص‌ها و افت معاملات در روز چهارشنبه15

نمادهای رهبر بازار

امروز نمادهای فولاد، فملی، میدکو، شستا، شپنا و شبندر بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای حکشتی، وبملت، وپارس، خودرو، وبصادر و وتجارت بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل بازار به ثبت رساندند.  

در فرابورس نیز نمادهای بپاس، آریا و شاوان بیشترین تأثیر کاهشی را بر شاخص کل فرابورس گذاشتند و نمادهای دی، وکبهمن و فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را در افت شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز خودرو بیشترین تراکنش را داشت و خگستر و خساپا در رتبه های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نمادهای دی، کرمان و فرابورس پرتراکنش‌ترین نمادها بودند.

ارزش معاملات بازار  

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 12 هزار و 211 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و 17 میلیارد تومان بود که 8 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می شود.

ارزش معاملات خرد سهام نیز با کاهش 32 درصدی به نسبت روز گذشته به رقم 6 هزار و 671 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های خرید و فروش بورس

در معاملات چهارشنبه، 125 نماد صف خرید داشتند و 32 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف های خرید با رشد 14 درصدی به 486 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف های فروش 16 درصد افزایش یافت و 725 میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات نماد فاذر (شرکت صنایع آذر آب) با صف‌ خرید 54 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از فاذر، نمادهای وسینا (بانک سینا) و خمحرکه (شرکت نیرومحرکه) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در سوی دیگر، بیشترین صف فروش در پایان معاملات چهارشنبه به نماد گدنا اختصاص داشت و پس از گدنا، نمادهای ولبهمن، بپاس، دلقما و ساینا در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

خروج پول حقوقی از بورس / ریزش شاخص‌ها و افت معاملات در روز چهارشنبه18