ضربه نرخ بهره به قیمت طلا/الگوی چکش معکوس در بازار بیت کوین

02:35 - 1400/05/14
پس از آنکه ریچارد کلاریدا ، نایب رئیس فدرال رزرو ، از افزایش نرخ بهره در سال 2023 توسط بازار فدرال رزرو خبر داد ، به بازار طلا ضربه دیگری وارد شد.

به گزارش اقتصاد نیوز،شرکت پردازش حقوق و دستمزد ADP اعلام کرد که تنها 330 هزار شغل در ماه جولای ایجاد شده این در حالی است که اقتصاددانان انتظار داشتند که 695 هزار شغل ایجاد شود همین اتفاق کافی قیمت طلا بار دیگر یک جهش تا سطح 1835 دلار را تجربه کند. به گفته برخی تحلیلگران،این فلز گرانبها نسبت به داده های اقتصادی مثبت و اظهارات فدرال رزرو که بر کاهش احتمالی خرید دارایی های ماهانه خود تاکید می کند،حساس است.

 با این حال، میانگین متحرک 200 روزه بار دیگر جلوی افزایش قیمت ها را گرفت و طلا پس از داده های بهتر از انتظار موسسه مدیریت عرضه (ISM) تحت فشار فروش قرار گرفت. این سازمان اعلام کرد که مدیران خرید غیرتولیدی آن در ماه گذشته رکورد بالاتری از 64.1٪ را به ثبت رسانده است ، در حالی که در ماه ژوئن 60.1٪ بود.با توجه به اینکه تین داده ها بهتر از انتظار بود اثر اشتغال کمتر خنثی شد. قیمت طلا نسبت به احیای اقتصاد حساس است اگر نشانه ای از احیا دیده شود صعود طلا با مانع مواجه می شود.

پس از آنکه ریچارد کلاریدا ، نایب رئیس فدرال رزرو ، از افزایش نرخ بهره در سال 2023 توسط بازار فدرال رزرو خبر داد ، به بازار طلا ضربه دیگری وارد شد. کلاریدا گفت: "شرایط لازم برای افزایش دامنه هدف برای نرخ صندوق های فدرال تا پایان سال 2022 برآورده خواهد شد. قیمت طلا بامداد امروز در سطح 1811 دلار بسته شد.

فیلیپ استریبل ، استراتژیست ارشد بازار می گوید: طلا در محدوده ای گیر کرده است و به این نوع اظهارات حساس خواهد بود.

او گفت: "من فکر نمی کنم بتوان خطرات افزایش رکود تورمی را نادیده گرفت." وی گفت: "ما شاهد افزایش تورم و داده های مخلوط اقتصادی هستیم." "بازار کار همچنان ناامید کننده است."

با توجه به اینکه قیمت طلا نمی تواند بیشتر از میانگین متحرک 200 روزه خود را حفظ کند ، برخی از تحلیلگران گفته اند که خطر ضعف بیشتر وجود دارد و کاهش قیمت آن تا 1790 دلار در هر اونس را رد نمی کنند.

قیمت بیت کوین در حال تلاش برای بازگشت به بالای 40،000 دلار است و با رسیدن به این نقطه عطف ، سطح 50 هزار دلار را مقابل خود دارد تحلیل گران می گویند اگرچه روند  بیت کوین در سه ماهه گذشته نزولی بوده است ، اما اگر سه ماهه تکراری شامل تغییر چکش و نسبت طلایی به نتیجه ای مشابه برسد ، دو چهارم بعدی بیت کوین می تواند سودآورترین وقت در بازار باشد.

برگشت چکش معکوس با نتایج طلایی
بیت کوین در مرحله بسیار غیرمعمول چرخه بازار خود قرار دارد. کندل چکش معکوس در زمانی که قیمت کاهش یافته باشد اشاره به احتمال تغییر جهت روند دارد. سایه بلند در بالای آن نشان می دهد که خریداران سعی کرده اند قیمت را بالاتر ببرند.

از نظر برخی تحلیل گران طبق اکثر استانداردها ، سقوط 20 درصدی در بازار سهام به معنای این است که بازار نزولی است که از آن به عنوان  "بازار خرسی" یاد می شود. در رمزنگاری ، اما بازار می تواند بیش از 70 درصد سقوط کند و هنوز هم به نوعی صعودی باشد. و این دقیقاً همان چیزی است که ممکن است اخیراً اتفاق افتاده باشد ، زیرا نمودار قیمت بیت کوین در حال حاضر یک سیگنال صعودی مکرر را نشان می دهد که نتایج "طلایی" را ارائه کرده است.