صادرات دارویی کشور ۳ برابر شد

15:56 - 1400/01/25
وزیر بهداشت از افزایش ۳ برابری صادرات دارو در سه سال اخیر خبر داد و گفت: بیش از ۱۰۰ قلم دارو در این سه سال وارد بازار دارویی کشور شده است.

مهر: دکتر سید حسن هاشمی صبح یکشنبه در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه همکاری توسعه تولید محصولات دانش بنیان حوزه سلامت با دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور در ستاد وزارت بهداشت، اظهار داشت: در سه سال اخیر، صادرات دارو سه برابر افزایش یافته و بر خلاف گذشته که فقط شاهد رونمایی بودیم، بیش از ۱۰۰ قلم داروی جدید در سه سال گذشته، وارد بازار شد.

 

وی به ایجاد دو هزار شغل در حوزه داروهای‌های تک و با تکنولوژی بالا، اشاره کرد و یادآور شد: با حمایت‌های دولت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، می‌توان آینده بسیار خوبی را برای شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت پیش‌بینی کرد و امیدواریم که در برنامه ششم توسعه شاهد قوانین بیشتری برای حمایت از فناوران، شرکت‌های دانش بنیان و ثروت آفرینان باشیم.

 

هاشمی تاکید کرد: از نخستین روزهای مسئولیتم در وزارت بهداشت، شورای فناوری و شورای سیاستگذاری در امر حمایت از تولید داخلی تشکیل شد تا از حوزه دارو و تجهیزات پزشکی حمایت شود و خوشبختانه تصمیمات بسیار خوبی گرفته شد که حاصل آن، عدم مهاجرت نخبگان به خارج از کشور بود و یکی دیگر از تصمیمات این شورا، سرمایه‌گذاری‌های مشترکی است که در سالهای آینده شاهد اثرات آنها خواهیم بود و امیدواریم که طی ده سال آینده شاهد افزایش سهم شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در بازار منطقه باشیم.

هاشمی با بیان اینکه از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور کمک فنی خواسته ایم، افزود: این کمک‌های فنی برای این است که بتوانیم محصولات تولید داخلی را بهتر تشخیص دهیم و آنها را کنترل کنیم تا فردی مبادرت به واردات مواد اولیه و یا دستگاهی از خارج نکند و آن را به اسم تولید داخلی به بازار عرضه و سودجویی کند.