افزایش 50 درصدی صادرات دارو

15:50 - 1400/01/25
ایرنا: قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: از ابتدای امسال تاکنون 103 میلیون دلار صادرات دارو و تجهیزات پزشکی از کشور صورت گرفته که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 50 درصد افزایش یافته است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: از ابتدای امسال تاکنون 103 میلیون دلار صادرات دارو و تجهیزات پزشکی از کشور صورت گرفته که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 50 درصد افزایش یافته است.

مجتبی خسروتاج روز پنجشنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان برتر استان یزد افزود: امسال افزون بر شش میلیارد دلار صادرات غیرنفتی از کشور صورت گرفته که در مقایسه با واردات تراز تجارت کشور، یک میلیارد دلار به نفع صادرات مثبت شده است.

وی، صادرات محصولات کشاورزی را هفت میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: صادرات این بخش 3 درصد رشد منفی داشته و از برنامه کشور در این زمینه عقب‌تر هستیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اظهار کرد: امسال در مجموع 258 میلیون دلار شیرینی و شکلات، 28 میلیون دلار ماکارونی و 300 میلیون دلار صادرات لبنیات از موارد قابل توجه در زمینه صادرات صنایع غذایی محسوب می‌شود.

خسرو تاج گفت: بر اساس آمار موجود، در مجموع رشد وضعی صادرات غیرنفتی کشور در سال جاری به لحاظ وزنی 31. 4 و درصد و به لحاظ ارزشی 4. 3درصد افزایش داشته است.