سریال وعده‌های افزایش قیمت سیمان

15:48 - 1400/01/25

در گروه سیمانی عبدالرضا شیخان - دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان- عنوان کرد که گزارش شرکت حسابرس به انجمن تحویل شده است که بر اساس محتوای آن افزایش ۱۴ تا ۱۵ درصدی سیمان توجیه‌پذیر اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه همه چیز برای منطقی‌سازی قیمت‌ها مهیاست، اظهار کرد: معتقدیم نباید چندان فشاری به مصرف‌کنندگان وارد کنیم و در نظر داریم درصدی پایین‌تر از سطح توجیه اعلام شده را به عنوان قیمت نهایی به تصویب برسانیم که البته لازم است مجددا این موضوع در جلسه‌ این هفته‌ در کمیته ویژه ستاد تسهیلات اقتصاد مقاومتی مطرح شود تا بتوانیم افزایش جزئی در قیمت‌ها داشته باشیم.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان ادامه داد: خوشبختانه تخفیف‌های سیمان حذف شده و طرح تنظیم بازار و سهمیه بندی در شهریور و مهر به نتیجه رسیده که باعث شده است وضعیت قیمت‌ها بهبود نسبی داشته باشد که در مجموع یک روند بهبود قیمت در بازار در جریان است و می‌توان گفت تا حدودی منافع کانون سیمان تامین شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه توزیع سیمان در داخل بهبود یافته است، تشریح کرد: در مهرماه حدودا ۲۹ میلیون تن توزیع داخلی بوده که نسبت به قبل بهبود داشته است و در موضوع صادرات نیز در هفت ماه اول امسال تقریبا نزدیک به هشت میلیون تن سیمان و کلینکر صادر شده است که نسبت به سال گذشته مقداری کاهش دارد و این کاهش به دلیل قطع صادرات به کشور عراق بوده است.

شیخان در ادامه این آمار افزود: در مهرماه کلینکر ۲۱ درصد افزایش صادرات داشته و سیمان نیز ۲۲ درصد کاهش صادرات را تجربه کرد. در مجموع در این ماه حدود ۴۵۷ هزار تن صادرات کلینکر و حدود ۶۵۰ هزار تن صادرات سیمان صورت گرفت.