ابهام در واگذاری شهروند و شهر آفتاب

ایسنا: در گروه بانکی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اعلام بدهی 5 هزار میلیاردی شهرداری به دو بانک، خواهان لغو واگذاری دو مجموعه بزرگ به بانک‌شهر شد. محمد سالاری با اشاره به گزارش کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در مورد میزان بدهی شهرداری به بانک‌ها و پیمانکاران گفت: شهرداری 8514 میلیارد تومان به پیمانکاران و حدود 12 هزار میلیارد تومان نیز به بانک‌ها بدهکار است.

وی با طرح این سوال که چرا شهرداری قبل از ارائه لایحه برای فروش شهروند و شهرآفتاب و تصمیم شورا در این مورد، این گزارش را ارائه نکرده گفت: با ارائه این گزارش مشخص شد اعضای شورا در یک فضایی که توام با عدم اطلاعات دقیق از میزان بدهی شهرداری به بانک شهر بود، تصمیم بر واگذاری شهرآفتاب و شهروند گرفتند!

این گزارش نشان می‌دهد شهرداری کلا 5200 میلیارد تومان به بانک شهر بدهکار است و حالا در ازای آن کل سهام نمایشگاه شهرآفتاب و 60 درصد سهام فروشگاه شهروند را به بانک شهر واگذار کرده، قطعا این واگذاری بیشتر از میزان بدهی است.

وی در مورد مجموعه بدهی شهرداری به بانک تجارت و بانک ملی که جمعا حدود 5000میلیارد می‌شود گفت: جمع بدهی این دو بانک با میزان بدهی شهرداری به بانک شهر تقریبا یکسان است و بجز این بانک‌ها شهرداری حدود 2000 میلیارد تومان دیگر نیز به سایر بانک‌ها بدهی دارد. حال جای سوال است چرا شهرداری واگذاری‌ها را برای این بانک‌ها مطرح نکرد؟

Submitted by admin on