جدیدترین تحولات بازار جهانی ارز

13:48 - 1400/01/25
با وجود افت مقطعی شاخص دلار ایالات متحده در صبح امروز در پی آزمایش موشکی کره شمالی، این نماگر توانست به لطف احتمال افزایش نرخ بهره پایه از سوی بانک مرکزی آمریکا در مسیر رشد قرار گیرد هرچند که به علت تعطیلی بازارهای چین، میزان نوسان ارزها تا بدین لحظه از معاملات در بازارهای آسیا محدود بوده است.

با اعلام خبر انجام یازدهمین آزمایش موشک بالستیک از سوی کره شمالی در سال جاری میلادی، در مقطعی از معاملات صبح امروز دلار در برابر ین ژاپن سیری نزولی را طی کرد و همین امر نیز شاخص دلار را به محدوده منفی کشاند. پوند انگلیس نیز پس از افت ملموس روز جمعه، امروز بار دیگر مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفت. اعلام خبر برتری خفیف حزب محافظ کار حاکم در انگلیس بر حزب کارگر در اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته در کمتر از دو هفته به برگزاری انتخابات این کشور، عامل اصلی افت پوند در روز جمعه بود.

با این وجود شاخص دلار توانست به لطف احتمال افزایش نرخ بهره در ایالات متحده افت ابتدای روز را جبران کند. امروز رئیس بانک مرکزی سانفرانسیسکو اعلام کرد که با وجود آرام‌تر شدن روند رشد شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا، در مجموع می‌توان روند تورم میان مدت را کاملا قابل قبول دانست. ویلیامز در این زمینه افزود اقتصاد آمریکا در حال حاضر از لحاظ اشتغال و تورم نزدیک اهداف فدرال رزرو قرار دارد. اعلام این خبر احتمال افزایش نرخ بهره در نشست ماه آینده بانک مرکزی آمریکا را بالا برد و به بهبود معاملات دلار منجر شد.

امروز علاوه بر تعطیلی بازارهای چین به علت برگزاری فستیوالی سنتی به نام "قایق اژدها" در این کشور، در ایالات متحده نیز شاهد تعطیلی رسمی روز یادبود نظامیان کشته شده هستیم.