بازار اجاره مسکن تهران داغ‌تر از خرید و فروش/ واسطه‌ها کم آوردند؟

13:43 - 1403/04/30
اکوایران: واسطه‌های ملکی به دلیل کاهش تعداد معاملات خرید و فروش، بیشتر به سمت فعالیت در بازار اجاره گرایش پیدا کرده‌اند.

به گزارش اکوایران، بازار رهن و اجاره خانه هم‌اکنون از بازار خرید و فروش پیشی گرفته  و اکثر واسطه‌های ملکی فعالیت در بازار اجاره را در پیش گرفته‌اند؛ چراکه بازار خرید و فروش همچنان خالی از معامله‌گران است.

 

جدا از قرار داشتن در فصل داغ جابه‌جایی‌ها، این شرایط نشان می‌دهد که بسیاری از مردم توان خرید خانه را ندارند و اجاره‌نشینی بیشتر از قبل افزایش یافته  و بنابراین، این امر باعث شده تا بازار اجاره پررونق‌تر از بازار خرید و فروش مسکن باشد؛ واسطه‌های ملکی نیز به دلیل کاهش تعداد معاملات خرید و فروش، بیشتر به سمت فعالیت در بازار اجاره گرایش پیدا کرده‌اند.

با بودجه‌ای معادل 300 تا 400 میلیون تومان، می‌توان در تهران واحدی  در حدودی 70 مترمربع به صورت رهن کامل اجاره کرد؛ به عنوان مثال در محله جشنواره، واحدی 70 متری و 12 سال ساخت، بدون پارکینگ و یا در سبلان شمالی، واحدی 43 متری و 14 سال ساخت، بدون آسانسور و پارکینگ، با 400 میلیون تومان رهن کامل پیشنهاد شده است.

در محله پیروزی، رهن کامل آپارتمانی 43 متری و 16 سال ساخت، 350 میلیون تومان و در محله گلبرگ غربی، برای واحدی 44 متری و 7 سال ساخت، 400 میلیون تومان رهن کامل تعیین شده است.

بازار اجاره مسکن تهران داغ‌تر از خرید و فروش/ واسطه‌ها کم آوردند؟14