دماسنج بازار

ادامه افزایش تقاضا در «دلقما»

13:47 - 1400/01/25
معاملات در این نماد دارویی در روز جاری نیز با افزایش تقاضا دنبال می‌شود. این در حالیست که در روز گذشته شاهد افت قیمت سهم بوده و احتمال بازگشت مسیر نزولی در این نماد تقویت شده است. این مهم اهمیت رصد معاملات روزهای آتی این سهم را نشان می‌دهد تا تقابل حرکت صعودی دوم از یک سو و اصلاح قیمتی تقویت شده به دنبال رشدهای اخیر را درک کرد.

در حالی که این نماد با افزایش تقاضا در روزهای اخیر (با شروع حرکت صعودی در 7 روز کاری قبل) رو به رو بوده است، این روند در روز گذشته و به دنبال افزایش عرضه‌ها و فروکش کردن تقاضا، با افت قیمت سهم رو به رو شد؛ اما با شروع معاملات روز جاری مجددا مسیر صعودی را در معاملات «دلقما» رویت می‌کنیم. در حالی که روز گذشته نیز در شروع معاملات شاهد افزایش قیمت سهم بودیم، اما با گذشت زمان شناسایی سود از سوی سهام‌داران، حجم عرضه‌ها را افزایش داد تا نهایتا ریزش قیمت سهم را رویت کنیم.

در معاملات امروز و در حالی که تعادل قیمتی در شروع بازار در داد و ستدهای «دلقما» قابل رویت بود، افزایش تقاضای سهام‌داران مجددا موجبات صعود قیمت سهم را رقم زد. با وجود مناسب بودن شرایط بنیادی «دلقما»، با احتساب افزایش قیمت در روز جاری، رشد 42 درصدی قیمت سهم در بازه مذکور، ریسک خرید را در این نماد بالا برده است؛ هر چند با توجه به افت روز گذشته و افزایش قیمت در روز جاری (با فرض تداوم قیمت 7127 ریالی در انتهای روز جاری)، رشد مجددا قیمت سهم نیز می‌تواند در معاملات آن حادث شود. به این ترتیب رصد معاملات این نماد در روزهای اخیر اهمیت ویژه‌‌ای می‌یابد. رفتار حقوقی‌ها از یک سو و بازی نوسان‌گیران از سوی دیگر می‌تواند مسیر قیمت سهم در روزهای آتی را به شدت کنترل کند.