تولید 50 هزارتنی بیلت در «فایرا»

13:43 - 1400/01/25
مدیرعامل آلومینیوم ایران (ایرالکو) تاکید می‌کند: کارگاه تولید 50 هزار تنی بیلت در این شرکت به بهره‌برداری رسید که توسعه و پیشرفت ایرالکو با این فناوری، شتاب بیشتری می‌گیرد.

ایرنا: بهمن اخوان تاکید می‌کند: ساخت این کارگاه تخصصی از فروردین سال 92 با همکاری شرکت های N.F.C بخارا فن آوران، مانا و بلاد مرکزی آغاز شد. این کارگاه با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال اعتبار ریالی و همچنین پنج میلیون دلار ساخته شده است. این کارگاه دارای 2 کوره چرخشی با ظرفیت‌های 30 و 50 تن است که توان تولید سالیانه این طرح عظیم، 50 هزار تن بیلت یا شمشال است.

به گفته اخوان با ساخت این کارگاه تخصصی به جای صادرات محصول یک هزار پوندی که از ارزش افزوده ناچیزی برخوردار است، با تولید بیلت با کیفیت صادراتی، می توان 130 دلار ارزش افزوده‌ی بیشتر در ازای هر تن محصول به دست آید. در طرح جدید تولید بیلت و عملیات کنترل کیفی سطح مذاب، بدون نیاز به اپراتور، به صورت لیزری صورت می‌گیرد و در خصوص گاز زدایی که همیشه به عنوان یکی از معضلات در امر تولید محصول در ایرالکو وجود داشته است و با بهره گیری از طرح جدید، پس از اندازه گیری می‌باید میزان گاز 15 صدم سی سی بر 100 گرم مذاب برسد.