طرح تامین مالی شستا

13:43 - 1400/01/25
 مدیرتامین مالی شرکت تامین سرمایه امین با اعلام عرضه سهام و حق اختیار فروش تبعی تاپیکو از 30 اردیبهشت‌ماه، طرح تامین مالی شستا با استفاده از خرید سهام توسط سرمایه‎گذاران را تشریح کرد.

بورس پرس: ساره محبعلی در تشریح طرح تامین مالی سرمایه گذاری تامین اجتماعی  (شستا) با استفاده از خرید سهام توسط سرمایه‎گذاران همراه با حق اختیار فروش تبعی و خرید حق اختیار خرید توسط دارنده سهام اعلام کرد: سرمایه گذاری تامین اجتماعی برای تامین نیازهای نقدینگی خود از طرح تامین مالی با استفاده از خرید سهام توسط سرمایه گذاران همراه با حق اختیار فروش تبعی و خرید حق اختیار خرید توسط دارنده سهام استفاده کرده است. در این میان تامین سرمایه امین به عنوان مشاور «شستا» موافقت بورس تهران برای بهره برداری از این روش روی سهام شرکت نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) را دریافت و سهام و حق اختیار فروش تبعی از دیروز به فروش می‌رسد.

سهام پایه سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین(سهامی عام) است؛ قیمت اعمال اختیار فروش سهام پایه «تاپیکو» 2 هزار و 387 ریال و تاریخ اعمال اختیار فروش دوم اردبیشهت 97 بوده و صرفا سهامدارانی می‌توانند از حق اختیار فروش تبعی خود در تاریخ اعمال استفاده کنند که هر دو سهام پایه و اختیار فروش تبعی آن را در یک روز خریداری کرده باشند. به گفته محبعلی چنانچه خریداران حقوقی اوراق اختیار فروش تبعی، بیش از سقف یک میلیون ورقه از اوراق را خریداری کنند، باید نسبت به واگذاری اختیار خرید سهام تاپیکو با قیمت اعمال اختیار خرید 2,400 ریالی در 12 اردیبهشت 97 اقدام کنند. همچنین با توجه به تعهد فروشندگان اختیار خرید در سررسید، سهام پایه اختیار خرید به عنوان تضمین نزد شرکت سپرده گذاری توثیق می‌شود.