ادامه سقوط قیمت‌ها در انبوه‌سازی

13:38 - 1400/01/25
نمادهای این گروه پس از رشد چند روز اخیر که از انتهای هفته گذشته آغاز شد، مسیر قیمتی را در ادامه نزول روز گذشته دنبال می‌کنند.

در انتها هفته گذشته، خبر افزایش سقف وام مسکن زوجین به هر نفر 100 میلیون تومان (از رقم 80 میلیون تومانی قبلی) در تهران، محرک چند روزه‌ای در این گروه به حساب آمد تا صف خرید در عمده نمادهای این گروه را رویت کنیم. پس از فروکش هیجانات در این گروه که فضای منفی بازار نیز در آن مزید بر علت بود، نزول قیمت نمادهای این گروه را مشاهده می‌کنیم. برخی از نمادهای این گروه به دنبال رشدهای اخیر، موضع کسب سود کوتاه مدت را در سهام‌داران ایجاد کرده و همین عامل به فشار فروش در آنها منجر شد («وساخت»، «کرمان» و «ثالوند» از این جمله‌اند).

در این میان تحرکات حقوقی‌ها نیز در برخی از نمادها دیده می‌شود که بی‌تاثیر بر روند این گروه نیست. گروه سرمایه‌گذاری مسکن روز گذشته اقدام به فروش 10 میلیون سهم در «ثغرب» کرده است. این سهام‌دار در سه روز ابتدایی هفته جاری اقدام به فروش 28 میلیون از سهام خود در «ثغرب» کرد (بیش از 3 درصد کل سهام شرکت). در معاملات امروز شاهد افت بیش از 3 درصدی قیمت این نماد هستیم. به این ترتیب با نزدیک شدن به انتهای معاملات، نزول تقریبا تمامی نمادهای این گروه را با رویت رنگ قرمز مشاهده می‌کنیم. شاخص این گروه افت بیش از 1.6 درصدی را تجربه می‌کند.