تولید مازوت پالایشگاه‌ها کاهش می‌یابد؟

13:37 - 1400/01/25
 مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران می‌گوید: از آن جا که پالایشگاه‌های ما قدیمی هستند مازوت زیادی تولید می‌کنند که به صرفه نیست.

عباس کاظمى در دومین روز از نمایشگاه بیست و دوم صنعت نفت در نشست خبری تصریح کرد: بر اساس قانونی که پارسال در مجلس تدوین شد ، قرار است تا سال 1404 مازوت پالایشگاه‌ها به کمتر از 10 درصد برسد. هم اکنون میزان مازوت تولیدی پالایشگاه‌ها 25 درصد است. به گفته وی با راه اندازی فاز یک پالایشگاه ستاره خلیج فارس و واحد بنزین سازی پالایشگاه لاوان و واحد بنزین سازی پالایشگاه بندرعباس روزانه حدود 16 میلیون لیتر بنزین یورو 4 به تولید کشور افزوده خواهد شد.

کاظمى با اشاره به توزیع بنزین یورو 4 در 22 شهر ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی طرح‌های جدید، شهرهایی بیشتری زیرپوشش توزیع بنزین یورو 4 قرار گیرد. مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران می‌گوید: سیاست جدی پالایش و پخش این است که جایگاه‌‌های عرضه سوخت زیر نظر برند فعالیت کنند که البته اجباری نیست. کاظمى اظهار کرد: در طرح ستاره خلیج فارس پیشرفت واحدهای فرایندی در حدود 43 درصد بود که با تلاش‌های انجام شده در سال گذشته 97 درصد رسید.