احضار هیات مدیره معدن آزادشهر

13:35 - 1400/01/25
در پی وقوع حادثه انفجار در معدن زغال زمستان یورت آزادشهر رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران از احضار هیات مدیره این معدن توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

ایسنا: نادعلی اسماعیلی دهج با اشاره به کمک‌رسانی‌هایی که در ساعات آغازین وقوع حادثه تا به امروز برای حادثه دیدگان معدن زغال‌سنگ صورت گرفته است، گفت: معدن زغال سنگ زمستان یورت آزاد شهر از شرکت ذوب اهن اصفهان طلبکار بود و به همین دلیل دو وام بانکی برای پرداخت معوقه‌ها خود به کارگران و بیمه داده شده بود که اگر آنها این معوقه‌ها را پرداخت نکرده باشند اشکال در سیستم مدیریتی این مجموعه است. به گفته وی مجموعه این اقدام‌ها باعث شد فرضیه قصور مدیریتی در بروز این حادثه تقویت شود و محمدرضا نعمت‌زاده؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت، هیات مدیره این واحد معدنی را برای فردا صبح به دفتر خود احضار کند. این مدیر معدنی با اشاره وضعیت مالکیت آن گفت: سهم عمده این معدن متعلق به «صندوق مهر ایرانیان»؛ وابسته بسیج، حدود ١٠درصد متعلق به «تکادو»؛ شرکت مربوط به بازنشستگان سپاهان و بخشی از آن نیز متعلق به «نگین طبس» است و همچنین بخشی دیگر سهام این معدن به کارمندان بازنشسته زغال‌سنگ و مردم عادی تعلق دارد.

معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر در شرق استان گلستان دیروز چهارشنبه بر اثر افزایش گاز متان داخل آن منفجر شد. اخبار موجود حاکی از آن است که در پی این حادثه ۳۵ تن در تونل معدن زمستان یورت آزادشهر محبوس شده اند که تاکنون پیکر ۲۲ تن منتقل و یا در حال انتقال است.