20 شرکت خصوصی بورسی می‌شوند

13:34 - 1400/01/25
 مدیر عامل بورس و اوراق بهادار تهران با بیان اینکه در صورت بهبود قیمت‌ها در بازار سهام، عرضه اولیه سهام «به‌ پرداخت ملت» و سایر عرضه‌های اولیه کلید زده می‌شود، گفت: برنامه ریزی برای پذیرش 20 شرکت جدید و به همین نسبت برای اوراق بهادار جدید در بورس تهران در دستور کار قرار گرفته که در این بین دو صنعت جدید به بازار سهام اضافه خواهند شد.

مدیر عامل بورس و اوراق بهادار تهران گفت: شرکت به پرداخت ملت باید طبق دستور العمل افشای آخرین اطلاعات مالی خود را به طور کامل به بورس ارسال کند که در این صورت می‌توان روی عرضه اولیه سهام آن فکر کرد. به گفته حسن قالیباف اصل در سال گذشته به خاطر ضعف نقدینگی و وضعیت بازار سهام و همچنین پایین بودن قیمت‌ها، سهامداران عمده رغبت چندانی برای عرضه نداشتند، از این رو چنانچه وضعیت بازار سهام امسال مناسب شود و فرصت های عرضه اولیه فراهم شود ناشر به پرداخت و سایر شرکت‌ها در بورس سهام خود را عرضه خواهند کرد.

وی با اشاره به 40 پرونده پذیرش شرکت‌های خصوصی جدید در سال قبل گفت: برنامه ریزی برای پذیرش 20 شرکت جدید و به همین نسبت برای اوراق بهادار جدید در بورس تهران در دستور کار قرار گرفته که در این بین دو صنعت جدید به بازار سهام اضافه خواهند شد. بر این اساس اگر سهام تامین سرمایه و همچنین هتل هما در بورس عرضه شوند، دو صنعت جدید به صنایع بورسی اضافه خواهند شد.

قالیباف اصل همچنین تاکید کرد: گزارش‌های طرح اوراق مشارکت ارزی در سال گذشته از سوی بورس تهران تدوین و به وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و سازمان بورس ارسال شد و حتی در اواخر سال قبل با بانک مسقط جلسه‌ای در این زمینه برگزار شد و در حال حاضر این کار در حال پیگیری است.