سیر صعودی دارویی‌ها؟

13:31 - 1400/01/25
رشد قیمت نمادهای دارویی که در روز کاری گذشته قابل مشاهده بود، در معاملات امروز نیز رویت شد. در این میان گرچه در روزهای اخیر هیجانات را در رفتار خریداران مشاهده می‌کنیم، اما باید سابقه معاملات و شرایط بنیادی را در نظر داشت.
سیر صعودی دارویی‌ها؟

در معاملات امروز دارویی‌ها همچنان افزایش هیجانات را مشاهده می‌کنیم. رشد یک درصدی شاخص این گروه در ادامه رشد قیمت‌ها در روز کاری گذشته دیده می‌شود. افزایش قیمت‌ 5 درصدی در نمادهای «دلر»، «کی بی سی»، «دبالک»، «دروز»، «دامین»، «دلقما» و «دیران» برخی از این هیجانات را نشان می‌دهد. صف خرید نزدیک به 2 میلیونی در «دلر» حاکی از بیشترین تقاضا در میان نمادهای گروه دارد.

در این میان باید به شرایط کلی این گروه توجه ویژه‌ای داشت. یکی از این موارد بحث هزینه‌های مالی این شرکت‌هاست که گرچه به طور کلی پایین بوده و مزیت این گروه به حساب می‌آمده، اما با توجه به فشار نقدینگی به تولیدکننده‌های دارو، این شرکت‌ها را به مسیر اخذ وام هدایت کرده است. همچنین با توجه به سابقه رفتارهای قیمتی در این گروه، نباید در انتظار رشدهای مقطعی بود. به طور کلی افزایش قیمت‌ها در نمادهای دارویی با روند منطقی و به دور از هیجان (سابقه معاملات در گروه)، قابل رصد است. به این ترتیب نمی‌توان این رشد قیمت‌ها را به دید شروعی در جهش قیمت‌ها لحاظ کرد.