ادامه افت قیمت بوتادین و کائوچوی مصنوعی

13:28 - 1400/01/25
در پی کاهش تقاضا برای بوتادین و افزایش نگرانی‌ها در زمینه مازاد عرضه این محصول، قیمت در بازارهای آسیایی باز هم کاهش یافت. همچنین کائوچوی مصنوعی (SBR) نیز در این هفته با افت قیمت ملموسی روبرو شد.

پلاتس: کاهش تقاضا برای بوتادین در بازارهای آسیایی باز هم به افت قیمت این محصول منجر شد اما به نظر می‌رسد که نشانه‌هایی از به کف رسیدن قیمت این محصول در وضعیت فعلی به چشم می خورد و این امر از سقوط شدید قیمت جلوگیری کرده است. تضعیف تقاضا برای بوتادین در پی کاهش خرید این محصول از سوی تولیدکنندگان محصولات پایین دستی به خصوص ABS  و SBR ایجاد شده است. دولت چین برای مقابله با کآلودگی‌های زیست محیطی در سال جاری روند سختگیرانه‌ای را برای تولیدکنندگان محصولات پلیمری و لاستیک سازان در نظر گرفته که همین امر نیز به محدود شدن تولید این محصولات و کاهش تقاضا برای بوتادین شده منجر است. تحت تاثیر این روند نگرانی‌هایی در زمینه ایجاد مازاد عرضه در بازار این محصول شکل گرفته است.

در هفته‌ای که گذشت قیمت هر تن ABS با کاهشی 30 دلاری به 1720 دلار در قراردادهای سی اف آر چین رسید. همچنین SBR1502 با افت قیمتی 190 دلاری در قرارداد سی اف آر جنوب شرق آسیا در سطح 2050 قرار گرفت. در پی این امر  بوتادین با کاهشی 25 دلاری در سطح 1275 دلار تحت قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا معامله معامله شد.