«دنیای بورس» بررسی کرد

تلاش خودرویی‌ها در سقف‌شکنی

معاملات گروه خودرویی امروز نیز با هیجان بالایی در حال انجام است. در حالی‌که تمامی نمادهای این گروه در نزدیکی سقف قیمتی مجاز روزانه در حال معامله هستند شاهد عرضه‌های سنگین هستیم. با این حال همچنان میزان بالای تقاضای سهام در این گروه باعث شده که عمده نمادهای این گروه با صف خرید همراه شوند. در این شرایط باید به موتور‌های محرک و همچنین موانع رشد قیمتی نمادهای خودرویی توجه کرد.

پیش از این «دنیای بورس» به روند تکنیکال گروه خودرو اشاره کرده بود. انگیزه‌های تکنیکال را می‌توان یکی از دلایل اصلی رشد نمادهای خودرویی عنوان کرد. در این میان فضای انتخاباتی و همچنین انتشار اخبار ناموثق از احتمال رشد سودآوری نمادهای این گروه از بهانه‌های توجه به این گروه است. در این زمینه بعضا فعالان بازار به پتانسیل رشد گروه خودرو در هفته‌های منتهی به انتخابات اشاره دارند. این عوامل می‌تواند از روند صعودی خودرو حمایت کند.

از سوی دیگر باید توجه داشت که عمده بهانه‌های صعود این گروه از عوامل بنیادی محسوب نمی‌شوند، برای مثال رشد قیمتی در 4 هفته مانده به انتخابات یا عامل تکنیکال برای حمایت قیمت از نمادهای خودرویی نشان‌دهنده این موضوع است. در این میان احتمال تعدیل مثبت دو شرکت خودروساز بزرگ کشور نیز از سوی «دنیای بورس» مورد بررسی قرار گرفته است. در حالی‌که بازیگران عمده این سهم کاملا از وضعیت نوسانات این گروه آگاه هستند باید به روند حرکت نقدینگی و سقف‌های تکنیکال که این موج نقدینگی به وجود می‌آورد توجه ویژه‌ای داشت. با گذشت حدود یک ساعت از فعالیت بازار «خساپا» با صف خرید بیش از 22میلیون مواجه است. صف خرید «خودرو» نیز تاکنون به بیش از 2 میلیون رسیده است.

Submitted by admin on