تزلزل مجدد قیمت فولاد در بازار چین

با وجود بهبود نسبی اوضاع معاملات محصولات فولادی در بازار آتی شانگهای در صبح امروز، بار دیگر در جلسه معاملاتی ظهر این محصولات در مسیر نزولی قرار گرفتند. قیمت در بازار نقدی نیز دچار افت شده است.

بالا ماندن سطح موجودی انبار کارخانجات تولید فولاد چین در کنار گزارش ابتدای هفته اداره آمار ملی این کشور در زمینه رشد تولید فولاد در ماه گذشته میلادی از دلایل ایجاد فشار بر بازار محصولات فولادی در برهه کنونی به حساب می‌آید. همچنین پایین آوردن قیمت فروش از سوی برخی کارخانجات بزرگ تولید فولادی چین برای محموله‌های ماه می ‌در روزها اخیر نیز چشم انداز قیمت را میان سرمایه‌گذاران و فعالان بازار فولاد بیش از پیش منفی ساخته است.

بر این اساس امروز در بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی در قرارداد ماه اکتبر (پر حجم‌ترین قرارداد) ‌با افتی 3 دلاری به 420 دلار رسید. میلگرد در سررسید مشابه بیش از دو دلار ارزان شد و در سطح 414 دلار قرا گرفت.

در عین حال بر طبق گزارش متال بولتن در معاملات نقدی شمال چین هر تن میلگرد با افتی کمتر از 10 دلار به 443 تا 451 دلار رسید. در این میان قیمت نورد گرم در این منطقه تغییر ملموسی را نسبت به روز گذشته  پشت سر نگذاشت و در سطح 424 تا 429 دلار قرار گرفت.

 

Submitted by admin on