قرارداد توربین بادی «رمپنا» با آلمان

13:24 - 1400/01/25
قرارداد طراحی مشترک توربین بادی ۴ مگاوات و ۴٫۵ مگاوات میان شرکت آئرودین (aerodyn) آلمان و شرکت پارس ژانراتور (گروه مپنا) منعقد شد که با توجه به شرایط و مفاد قرارداد امضا شده میان طرفین، از امکان صادرات این توربین به بازارهای منطقه‌ای خبر داد.

افزایش سطح همکاری

میشائیل کلور-برشتولد؛ سفیر جدید آلمان در ایران، به همراه رئیس بخش اقتصادی سفارت آلمان در کشورمان و مدیرعامل شرکت زیمنس تهران به بازدید از کارخانه‌های گروه مپنا پرداخت. در بازدید سفیر آلمان از کارخانه شرکت پارس ژنراتور، قرارداد طراحی مشترک توربین بادی ۴ مگاوات و ۴٫۵ مگاوات میان شرکت آئرودین (aerodyn) آلمان و شرکت پارس منعقد شد. عباس علی‌آبادی؛ مدیرعامل گروه مپنا با اشاره به رضایت عمومی از کیفیت محصول‌های آلمان، توسعه همکاری میان مپنا و شرکت‌های آلمانی را مورد حمایت قرار داد و ابراز امیدواری کرد: سطح این همکاری‌ها در آینده بیش از پیش ارتقا یابد و به بیش از دو میلیارد یورو برسد.

امکان صادرات توربین

به گفته حمید مهتدی؛ مدیرعامل شرکت ژنراتور مپنا (پارس) براساس قرارداد با آئرودین، همکاران بخش مهندسی شرکت ایرانی پارس با همتایان آلمانی خود در طراحی این دو نوع توربین مشارکت خواهند کرد. توربین‌های مشترک این شرکت پارس و آئرودین، تا حدود یک سال و نیم دیگر وارد مرحله تولید خواهند شد. وی امکان تامین انرژی از بادهای با قدرت «کلاس یک» در مناطق بادخیز ایران و سازگاری با شرایط آب و هوایی و اقلیمی مناطق مختلف کشور را دو نقطه قوت توربین‌های مشترک با  آئرودین برشمرد و با اشاره به شرایط و مفاد قرارداد امضا شده میان طرفین، از امکان صادرات این توربین به بازارهای منطقه‌ای خبر داد.

مپنا، پیشرو در توربین بادی

مارکوس ریس؛ مدیرعامل شرکت آئرودین نیز با اشاره اینکه توربین‌های طراحی مشترک ژنراتور مپنا (پارس) و آئرودین از جمله پیشرفته‌ترین توربین‌های بادی موجود در بازار خواهند بود، اظهار کرد: با عقد این قرارداد، گروه مپنا تبدیل به یکی از شرکت‌های پیشرو صنعت توربین بادی به خصوص در خاورمیانه خواهد شد. وی عمده همکاری مپنا و آئرودین را در حوزه‌های طراحی و توسعه، مهندسی و تولید توربین‌های بادی دانست.