بعد از «خساپا»، «خودرو» در بورس کالا

13:23 - 1400/01/25
در حالی که از زمان انتشار امیدنامه پذیرش «سراتو» در بورس کالای ایران مدتی است که می‌گذرد عرضه این خودرو در بورس کالا همچنان در ابهام‌هایی به سر می‌برد، خبرهای رسیده حاکی از این است که ایران خودرو نیز قرار است یکی از محصول‌های جدیدش را در بورس کالا عرضه کند.

ایسنا: چندی پیش بود که بورس کالای ایران اعلام کرد: می‌خواهد پراید را از طریق اوراق سلف موازی تامین مالی کند. برای این کار این خودرو باید از طریق بورس کالا پذیرش و از طرف خودروساز در بورس عرضه می‌شد اما بعدها به علت مشکلات قیمت‌گذاری این خودرو شرایط متفاوتی پیش آمد و قرار بر این شد که خودرو سراتو در بورس عرضه شود.

چندی پس از منتشر شدن این خبر و جلساتی که سایپا و هیات پذیرش با یکدیگر داشتند پذیرش سراتو در بورس کالا قطعی شد و حتی امیدنامه این کالا توسط بورس منتشر شد. هر چند که تاکنون خبری از عرضه این خودرو توسط سایپا در بورس کالا وجود ندارد اما به تازگی خبرهایی منتشر شده مبنی بر اینکه ایران خودرو نیز می‌خواهد یکی از محصول‌هایش را از طریق اوراق سلف موازی و از دریچه بورس کالا عرضه کند.

خودرویی که قرار است از طریق ایران‌خودرو در بورس عرضه شود باید جزو کالاهایی باشد که از طرف شورای رقابت قیمت‌گذاری نمی‌شود و ظاهرا تاکنون در مورد دو خودرو جدید این شرکت صحبت‌هایی شده و حتی مدارک یکی از این دو خودرو برای پذیرش به بورس کالا فرستاده شده است.