ورود زغال کک‌شو دالیان به محدوده منفی

13:23 - 1400/01/25
پس از جهش خیره‌کننده قیمت زغال کک شو در 10 روز اخیر، قیمت این محصول در معاملات آتی بازار کالایی دالیان طی روز چهارشنبه تحت تاثیر نوسان‌گیری سرمایه‌گذاران به محدوده منفی کشیده شد.

رشد شدید قیمت زغال کک شو در این روزها تحت تاثیر وقوع توفان سهمگین دبی در کویینزلند استرالیا و اخلال در روند صادرات زغال کک شو به تبع این امر بوده است. قیمت‌ها در معاملات آتی و نقدی از هفته گذشته در مسیر رشد قرار گرفتند و با وجود ادامه افزایش قیمت در معاملات نقدی روز گذشته، امروز شاهد فروکش کردن این روند در بازارکالایی دالیان به تبع شناسایی سود از سوی سرمایه‌گذاران هستیم.

هر تن زغال کک شو سخت در قراردادهای ماه سپتامبر بازار کالایی دالیان طی روز جاری با افتی 12 دلاری به 167 دلار رسید. پیش‌تر قیمت تا سطح 178 دلار نیز پیش رفته بود اما رفته رفته این روند مختل شد.

این در حالی است که بر طبق گزارش متال بولتن قیمت زغال کک شو گرید پریمیوم در قراردادهای سی اف آر چین در روز گذشته بدون تغییری ملموس در سطح 191/72 دلار قرار گرفت اما این محصول در قراردادهای فوب استرالیا با رشدی 18/59 دلاری به 299/84 دلار رسید. همچنین زغال کک شو سخت در قراردادهای سی اف آر چین در سطح 168/02 ثبیت شد اما این محصول در قراردادهای فوب استرالیا بیش از 5 دلار گران شد و قیمت 260/17 دلار را تجربه کرد.