برنامه‌های فرابورس در سال ۹۶

13:22 - 1400/01/25
مدیرعامل فرابورس توسعه ابزارهایی چون آپشن و توسعه صندوق‌های املاک و مستغلات را از جمله برنامه‌های اصلی سال ۹۶ اعلام کرد .

سنا: امیر هامونی مهم‌ترین وظیفه فرابورس را در سال 96 توسعه ابزارهای نوین مالی برای پاسخ به نیازهای متنوع تامین مالی و طیف وسیعی از سلایق سرمایه‌گذاری، ارائه خدمات نوین و تحصیل شایستگی‌های کلیدی برتر اعلام کرد و گفت: انتشار صکوک ارزی، اوراق بهادار ریالی با امکان تسویه چند ارزی و تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری در پرتفو ‌اوراق بهادار ریالی و ارزی در بورس‌های بین‌المللی از دیگر روش‌های تامین مالی خواهد بود که بنا به شرایط مناسب امکان ورود به بازار سرمایه را خواهند داشت.

هامونی با اشاره به فرصت پیش‌آمده برای صنایع در یک سال اخیر در حوزه گردشگری گفت: برنامه فرابورس این است که ابزارهای متناسب با سلیقه مدیران صنعت گردشگری را طراحی کند تا با ورود این ابزارها، تامین مالی این صنعت مهم با سرعت بیشتری نسبت به قبل صورت گیرد. به گفته این مقام مسئول، اهم برنامه‌های سال 96 فرابورس توسعه ابزارهایی همچون اختیار خرید و فروش (آپشن) است که این ابزار پیشتر وارد بازار سرمایه شده و همچنین توسعه صندوق‌های املاک و مستغلات که این ابزار متفاوت از صندوق زمین و ساختمان است.