ناپایداری در معاملات خودرویی‌ها

13:22 - 1400/01/25
در معاملات امروز گروه خودرو و ساخت قطعات شاهد کاهش چشمگیر تقاضا بودیم. این مهم که پیش‌تر نیز به احتمال وقوع آن اشاره شده بود، در حالی در این گروه دیده می‌شود که عمده نمادها با کاهش قیمت رو به شدند.
ناپایداری در معاملات خودرویی‌ها

روز گذشته شاهد افزایش چشمگیر قیمت نمادهای این گروه بودیم؛ جایی که تقاضای بالای خریداران به صف خرید در بسیاری از نمادها منجر شد. اما معاملات امروز در این نماد به گونه کاملا متفاوتی به انتهای بازار ‌رسید. موضوعی که در تحلیل روز گذشته «دنیای بورس» به ناپایداری رشد قیمت‌ها در این گروه اشاره شده بود. در این بررسی کمبود حجم نقدینگی برای رشد پایدار قیمت‌ها، نزدیکی به سطوح مقاومتی در برخی نمادها از جمله «خودرو» و فضای سنگین نوسان‌گیری در این گروه که در بازه 15 ماهه اخیر (پسابرجامی)، در این گروه بسیار دیده شد، دلایل کمتر شدن اعتماد خریداران در گروه عنوان شده است.

به این ترتیب افت قیمت‌ها در بسیاری از نمادهای این گروه قابل رصد است. این موضوع صف فروش را در نمادهایی مانند «خاهن»، «خنصیر» و «خموتور» ایجاد کرد. همچنین معاملات در «خودرو» با کاهش قیمت به انتهای بازار رسید که در روز گذشته به مقاومت روانی 300 تومانی در این نماد اشاره شده بود. از سویی در حالی که کاهش تقاضا در معاملات امروز این گروه کاملا ملموس است، رشد قیمت نمادهایی چون «خساپا» و «خپارس» و صف خرید در «خکاوه» و «خفنر» نیز قابل مشاهده است.