شروع ضعیف فلزات پایه در معاملات این هفته

13:22 - 1400/01/25
با وجود رشد مختصر قیمت فلزات پایه در معاملات صبح امروز بازار آتی شانگهای، در ادامه معاملات بیشتر این محصولات به محدوده منفی قیمتی خزیدند. قیمت فلزات در معاملات نقدی لندن نیز افت کرده است.

پس از حصول نتایج امیدواکننده از نشست دوجانبه روسای جمهور ایالات متحده و چین، کمی از فشار بر فلزات پایه در معاملات آتی شانگهای کاسته شد و این محصولات وارد محدوده مثبت قیمتی شدند اما در ادامه این روند مختل شد. ترامپ و جینگ پینگ نتیجه این مذاکرات را مثبت ارزیابی کردند و از توافق بر سر برنامه‌ای صد روزه در راستای بهبود روابط تجاری دو کشور خبر دادند. با این وجود باقی ماندن شاخص دلار طی صبح امروز در سطوح بالای روزهای اخیر فشار ملموسی را بر معاملات فلزات وارد کرد.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات نقدی لندن با افت قیمتی 0/6 درصدی در سطح 5808 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با کاهشی 0/58 درصد در سطح 1952 دلار معامله می‌شود. سرب با رشدی 0/17 درصدی در سطح 2259 دلار قرار گرفته و قیمت روی در این میان با افتی 0/58 درصدی در سطح 2677 دلار گزارش می‌شود.

همچنین تا این لحظه از جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای شاهد افت قیمت مس و روی به ترتیب به میزان 0/9 و 1/7 درصد هستیم. سرب نیز 2/9 درصد ارزان شده اما در این میان آلومینیوم رشدقیمتی 0/4 درصدی را پشت سر گذاشته است.