فرصت 11ماهه افزایش سرمایه بیمه‌ای‌ها

13:21 - 1400/01/25
 رئیس کل بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه هشدار داد؛ به گفته وی شرکت‌هایی که نیاز به افزایش سرمایه دارند فقط تا 11 ماه دیگر زمان دارند، در غیر این صورت باید به فکر ادغام و یا کاهش رشته‌های فعالیت خود باشند.

ضرورت افزایش سرمایه در بیمه

بیمه مرکزی: عبدالناصرهمتی در نشست هم اندیشی مدیران ارشد صنعت بیمه در خصوص مصوبه هیات وزیران درباره افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه گفت: ما تلاش خود را برای کاهش میزان سرمایه اولیه شرکت‌های بیمه انجام دادیم و این شرکت‌ها که نیاز به افزایش سرمایه دارند فقط تا 11 ماه دیگر زمان دارند، در غیر این صورت باید به فکر ادغام و یا کاهش رشته‌های فعالیت خود باشند. به گفته وی اجرای این برنامه برای شرکت‌های بیمه ضروری است و بیمه مرکزی در مقام نهاد ناظر فقط بر اجرای آن نظارت می‌کند.

وضعیت نابسامان نرخ‌های درمان

وی درباره وضعیت نابسامان نرخ‌های درمان تکمیلی گفت: اگر شرکت‌های بیمه در سندیکا به وحدت رویه‌ای نرسد، بیمه مرکزی مجبور به تعیین حداقل نرخ خواهد شد. همتی با اشاره به توسعه ظرفیت‌های سامانه سنهاب نیز تصریح کرد: شرکت‌های بیمه با ارائه اطلاعات صحیح می‌توانند در بهره‌گیری از ظرفیت‌های این سامانه، بیمه مرکزی را یاری کنند.

مطالبات بیمه ضروری است

همتی وصول مطالبات شرکت‌های بیمه را امری ضروری دانست و تاکید کرد: شرکت‌های بیمه بدون دریافت حق بیمه، نسبت به صدور بیمه‌نامه اقدام نکنند.