پاسخ «اروند» به اطلاعیه «غدیر»

12:53 - 1400/01/25
پتروشیمی اروند امروز در حالی در پاسخ به اطلاعیه پتروشیمی غدیر اشکالات و مسائل فنی در خط تولید پتروشیمی غدیر را دلیل اصلی دریافت خوراک کمتر دانست که پتروشیمی غدیر مشکلات پتروشیمی اروند در ارسال خوراک را مقصر اصلی کاهش دریافت خوراک اعلام کرده بود.

پتروشیمی اروند در خصوص تامین خوراک پتروشیمی غدیر اعلام کرد: این شرکت متعهد به تامین گاز کلر مورد نیاز پتروشیمی «بندرامام»،‌ «غدیر»، «کارون» و «خوزستان» است؛ به نحوی که بعضا توان تولید محصول‌های خود را کاهش داده تا از توقف تولید شرکت‌های طرف قرارداد ممانعت به عمل آورد. میزان تعهد فروش گاز کلر طبق قرارداد به پتروشیمی غدیر 87 هزار و 120 تن در سال است که از این میزان 62 هزار و 441 تن در سال ۱۳۹۵ دریافت شده است.
بر مبنای گزارش پتروشیمی اروند که به اطلاعیه چند روز گذشته پتروشیمی غدیر پاسخ داده است، دلیل اینکه پتروشیمی غدیر کمتر از میزان تعهد شده گاز کلر دریافت کرده، وجود برخی اشکالات و مسائل فنی در خط تولید آن شرکت است؛ به طور مثال در 15 فروردین‌ماه امسال گاز کلر با ۱۱db تن بر ساعت به سمت آن شرکت برقرار شده است ولی به دلیل مشکلات فنی داخلی بیش از ۸ تن از این مقدار را دریافت نکردند. پیش از پتروشیمی غدیر مشکلات ارسال خوراک را از سوی پتروشیمی اروند دلیل اصلی چالش‌های بخش تولید دانست.