افزایش سرمایه ۴۰ هزار میلیارد تومانی

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار می‌گوید: تلاش می‌شود امسال 35 تا 40 هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه در بازار سهام بدون احتساب افزایش سرمایه از محل ارزیابی دارایی‌ها انجام شود.

عدم محدودیت برای افزایش سرمایه

شاپور محمدی با بیان اینکه هدف‌گذاری مشخصی برای تامین مالی از طریق بازار سرمایه در سال 1396 تبیین شده است، گفت: هم اکنون فعالیت‌هایی در دستور کار سازمان بورس بوده تا از این طریق سطح بهینه‌ای برای انواع تامین مالی در نظر بگیریم. به گفته این مقام مسئول برای افزایش سرمایه شرکت‌ها هیچ محدودیتی وجود ندارد و هر رقم افزایش سرمایه بخواهند انجام شود، سازمان بورس از آن استقبال می‌کند، به ویژه اگر افزایش سرمایه‌ای وجود داشته باشد که بتواند منابع جدیدی وارد چرخه نقدینگی شرکت‌ها کند که حجم آن بستگی به درخواست شرکت‌ها دارد.

پیش فروش محصول‌ها در دستور کار

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: امسال بدون احتساب افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها در حدود  35 تا 40 هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه در بازار سهام انجام شود. این موضوع در مقایسه با سال‌های قبل که افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها نیز افزوده می‌شد، قابل توجه است. به گفته محمدی تامین مالی‌های کوتاه مدت از طریق پیش فروش محصول‌ها در بورس کالا و بورس انرژی و یا تامین مالی‌هایی که بر مبنای سهام انجام می‌شود می‌تواند برای سال جاری در دستور کار قرار گیرد.

Submitted by admin on