رونق فلزات پایه در پی بازگشت چینی ها

12:51 - 1400/01/25
در معاملات بازار فلزات پایه طی ساعات سپری شده از روز چهارشنبه شاهد رونق معاملات نقدی لندن هستیم اما در بازار آتی شانگهای پس از تعطیلات دو روز گذشته قیمت مس و روی در مسیر نزول قرار گرفته است.

بازگشت مشتریان چینی به بازارها پس از تعطیلات دو روز اخیر باعث تقویت نسبی معاملات نقدی شده است. انتشار خبر صدور مجوز موقت صادرات کنسانتره مس از معدن گراسبرگ شرکت فری پورت مک موران از سوی دوات اندونزی عاملی بوده که باعث ایجاد فشار بر قیمت مس در شانگهای شده است. همچنین روی نیز در این بازار به تبع تضعیف قیمت این محصول در روزهای گذشته در بازار فلزات لندن تحت فشار قرار گرفته است.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات نقدی لندن با رشد قیمتی 1/2 درصدی در سطح 5855 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با افزایشی 1/1 درصد در سطح 1963 دلار معامله می‌شود. سرب با رشدی 0/8 درصدی در سطح 2334 دلار قرار گرفته و قیمت روی در این میان با افزایشی 1/6 درصدی در سطح 2795 دلار گزارش می‌شود.

همچنین تا این لحظه از جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای شاهد افت قیمت مس و روی به ترتیب به میزان 0/8 و 1/4 درصد هستیم. سرب و آلومینیوم در این میان به ترتیب 0/7 و 1/9 درصد گران شده‌اند.