رفع محدودیت‌های «وبصادر» در پاریس

12:50 - 1400/01/25
 ​بانک مرکزی فرانسه محدودیت‌های حاکم بر فعالیت شعبه بانک صادرات ایران در پاریس را برداشت و با اين اقدام امکان انجام فعالیت‌های بانکی به صورت عادی از سوی شعبه یاد شده فراهم شد.

در راستای اجرای توافق برجام، بانک مرکزی فرانسه با ارسال نامه‌ای به شعبه بانک صادرات ایران در پاریس موضوع حذف محدودیت‌های اعمال شده ناشی از تحریم‌ها را به صورت رسمي اعلام کرد. بر این اساس شعبه پاریس این بانک از تاریخ ١١ فروردین ماه سال‌جاری مجاز به انجام تمامي فعالیت‌ها و ارائه خدمات بانکی شده است.

پیش از این، اتحاديه اروپا خروج بانک صادرات ایران و بانک صادرات plc لندن از فهرست تحریم های آن اتحادیه را به صورت رسمی اعلام کرده بود که با لغو تحریم از دارایی‌های بزرگترین بانک کشور در عرصه بین الملل و همچنين برداشته شدن محدودیت‌های مربوط به شعبه بانک صادرات ايران در پاریس، نه تنها برای ذی‌نفعان بلکه برای اقتصاد ایران نیز نوید بخش و مفید است. خروج این بانک از تحریم‌ها و برقراری مجدد ارتباط آن با شبکه سوئیفت می‌تواند در کنار ایفای نقش موثرتر بانک صادرات ایران در عرصه اقتصاد کلان، اعتبار و قدرت چانه زنی در معاملات بین الملل، سود آوری بیشتر، ارائه خدمات متنوع ارزی برای بانک را در پی داشته باشد.