تصمیم اروپا برای فولاد ایرانی

12:49 - 1400/01/25
اروپا تصمیم گرفته تعرفه‌های موقت را بر واردات فولاد از کشورهای «ایران»، «برزیل»، «روسیه»، «صربستان» و «اوکراین» اعمال نکند، اما همچنان ممکن است کشورهایی را به عنوان ناقض مقررات در زمینه رقابت ناعادلانه معرفی کند.

منابع آگاه به به نقل از رویترز اعلام کرده‌اند: کمیسیون اروپا تصمیم گرفته تعرفه‌های موقتی بر واردات فولاد از کشورهای «ایران»، «برزیل»، «روسیه»، «صربستان» و «اوکراین» اعمال نکند، اما همچنان ممکن است کشورهایی را به عنوان ناقض مقررات در زمینه رقابت ناعادلانه معرفی کند. یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، در این باره می‌گوید: کمیسیون اروپا اعمال تعرفه‌های موقتی را رد کرده، اما این تنها یک گام است. مسئولان رسمی کمیسیون اروپا از اظهارنظر در این باره خودداری کرده است.

این بیانیه می‌افزاید: هرگونه تصمیمی مبنی بر عدم اعمال تعرفه‌های موقتی بر فرآورده‌های فولادی وارداتی از ایران و 4 کشور دیگر به اروپا که در ساخت و ساز و تولید ماشین آلات استفاده دارد، غیرقابل درک خواهد بود. اتحادیه فولاد اروپا (یوروفر) در گذشته تنها نگران واردات بی‌رویه فولاد از چین، به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان به اروپا بود اما اکنون چین شروع به کاهش تولید فولاد خود کرده و میزان افزایش تولید فولاد هند هم در حال کند شدن است. به گفته «یوروفر» تهدید جدید متوجه صنعت فولاد اروپا از جانب ایران است.