رونق در بازار فلزات پایه

12:49 - 1400/01/25
پس از رشد قیمت فلزات پایه در معاملات عصر روز گذشته بازار فلزات لندن ، این محصولات در معاملات صبح امروز بازار آتی شانگهای نیز در مسیر رشد قرار گرفتند.

در معاملات نقدی امروز شاهد نوسان گیری سرمایه گذاران پس از رشد قیمت روز گذشته هستیم که همین امر به تزلزل نسبی قیمت برخی منجر شده است. در این میان در بازار آتی شانگهای بیشتر محصولات در محدوده مثبت قیمتی معامله می شوند. در این میان روی توانسته بهترین عملکرد را به نام خود ثبت کند. گفتنی است که پس از اعلام لغو مجوز فروش در  انبار نیو اورلئان بازار لندن به میزان بیش از 20 هزار تن در روز 24 مارس، سطح در دسترس بودن این محصول در بازار لندن به پایین ترین سطح از سال 2008 تاکنون رسیده است.

در معاملات نقدی لندن هر تن مس با افتی 0/2 درصدی به 5876دلار رسیده است. آلومینیوم با نوسانی مختصر در قیمت 1942 دلار معامله می شود. سرب نیز ارشد محدودی را تجربه کرده و به 2327 رسیده  و روی با دستیابی به 2831 دلار، افزایش قیمتی 0/26 درصدی را پشت سر گذاشته است.

در بازار آتی شانگهای نیز شاهد رشقیمت روی و مسبه ترتیب به میزان 2/4 و 2/3درصد هستیم. سرب به میزان مختصری گران شده و در این میان آلومینیوم افزایشقیمتی به میزان کمتر از یک درصد را پشت سر گذاشته است