سقوط فلزات پایه در آغاز هفته

12:48 - 1400/01/25
با از سرگیری معاملات فلزات پایه در این هفته، قیمت محصولات معاملاتی این بازار در معاملات نقدی لندن و آتی شانگهای در مسیر نزولی قرار گرفت.

پس از رشد ملموس قیمت سرب  و آلومینیوم در بازار فلزات لندن طی هفته گذشته و رشد قیمت های نقدی به تبع این امر، شناسایی سود از سوی سرمایه گذاران باعث فشارر بر قیمت این محصولات شده است. در عین حال بازگشت به کار کارگران معدن مس اسکوندیدا شیلی نیز مس را در سراشیبی سقوط قرار داده است. همچنین اعلام تصمیم شرکت ودانتا برای افزایش تولید معدنی روی در دو سال پیش رو به تبع بهبود قیمت این محصول نیز عاملی برای ایجاد فشار بر قیمت روی در معاملات امروز شده است.

در معاملات نقدی لندن هر تن مس با افتی 1/4 درصدی به 5731 دلار رسیده است. آلومینیوم 0/5 درصد ارزان شده و در قیمت 1982 دلار معامله می شود. سرب نیز با کاهش قیمتی 1/5 درصدی در سطح 2317 دلار قرار گرفته و روی با رسیدن به 2777 دلار، کاهش قیمتی دو درصدی را پشت سر گذاشته است.

در بازار آتی شانگهای نیز شاهد افت قیمت مس و آلومینیوم به ترتیب به میزان 1/5 و 0/7 درصد هستیم. روی 1/4 درصد ارزان شده و سرب نیز کاهش قیمتی به میزان 2/3 درصد را پشت سرگذاشته است.