سقوط بیش از هفت درصدی قیمت سنگ‌آهن

12:47 - 1400/01/25
قیمت سنگ آهن در طول این هفته هم‌راستا با تضعیف چشم اندار عوامل بنیادی بازار این محصول و سقوط قیمت محصولات فولادی در چین، سیری رو به افول ملموسی را تجربه کرد.

افزایش بیش از یک درصدی  ذخایر سنگ آهن در بنادر چین و رشد این ذخایر در  بنادرکشورهای بزرگ صادرکننده از جمله استرالیا و  برزیل از جمله نشانه هایی مبنی بر فزونی عرضه بر تقاضای این محصول در برهه کنونی بوده و تضعیف قیمت را به همراه داشته است. همچنین افول قیمت در قراردادهای ماه می بازار کالایی دالیان نیز چشم اندار نه چندان مناسبی را پیش روی بازار این محصول قرار داده است. در این میان افت شدید قیمت محصولات فولادی در بازار آتی شانگهای  و بازارهای نقدی چین به تبع افزایش موجودی انبار فولاد سازان و سیاست های سختگیرانه تر دولت چین برای کنترل حباب بازار مسکن، بر سقوط قیمت سنگ آهن در این هفته دامن زد.

بر این اساس بر طبق گزارش متال بولتن شاخص قیمت هر تن سنگ آهن 62 درصد تحت قرارداد سی اف آر کینگدائو چین در روز جمعه به 85/06 دلار رسید و این در حالی است که این شاخص در هفته گذشته در سطح 92/34 دلار بود. بدین ترتیب شاهد سقوط 7/8درصدی قیمت سنگ آهن در بازار نقدی در طول هفته بودیم.