بازگشت ثبات به بازار پلی‌پروپیلن

12:47 - 1400/01/25
با بهبود نسبی بازار داخلی پروپیلن چین، قیمت این محصول در قراردادهای شرق دور آسیا نیز روندی رو به رشد را به خود دید اما شاهد ادامه افت قیمت در دیگر مناطق آسیا بودیم.

پلاتس: پس از  افت قیمت هفته های پیشین، قیمت پلی پروپیلن در بازار داخلی چین طی هفته منتهی به چهارشنبه گذشته ثبات نسبی را تجربه کرد و در سطح 941 دلار قرار گرفت. بهبود نسبی تقاضا برای پلی پروپین در بازار چین از دلایل حمایت از قیمت این محصول به حساب می آید. در این میان بالا بودن میزان ذخایر در بنادر جنوب شرق آسیا به خصوص ویتنام و همچنین در راه بودن محموله های جدید به سوی این منطقه کماکان بر بازار این محصول فشار وارد می آورد. با در نظر گرفتن نرخ حمل نسبت بالا از چین به جنوب شرق آسیا، پنجره صادارتی از چین به این منطقه در شرایط فعلی بسته شده است.

بر این اساس در هفته منتهی به چهارشنبه گذشته پلی پروپیلن رافیا با افزایشی 5 دلاری در سطح 1035 دلار تحت قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا معامله معامله شد. قیمت در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا با افتی 5 دلاری در سطح 1080دلار قرار گرفت. در این میان پلی پروپیلن در قراردادهای سی اف آر جنوب آسیا با کاهشی 5 دلاری به قیمت 1140 دلار رسید.