بهبود بازار انواع پلی‌اتیلن

12:46 - 1400/01/25
معاملات انواع پلی اتیلن در آسیا شاهد ثبات نسبی در طول این هفته بود و از فشار هفته های گذشته در بازار این محصولات کمی کاسته شدو پلی اتیلن سنگین در این میان توانست رشد قیمت مختصری را تجربه کند.

پلاتس: تقاضای نه چندان قوی برای پلی اتیلن سبک در جنوب شرق آسیا قیمت این محصول را در طول هفته تحت فشار قرار داد اما در چین شاهد ثبات نسبی قیمت این محصول بودیم. در طول هفته اخیر شاهد کاهش نسبی ذخایر پلی اتیلن سبک در بنادر چین بودیم که این امر کمی از بازار حمایت کرد.در عین حال طی هفته های پیش رو برنامه تعمیر و نگهداری برخی از واحدهای آسیایی تولید پلی اتیلن در دستور کار قرار دارد که این امر نیز کمی از فشار موجود در بازار این محصول را کاسته است. در این میان با کاهش ذخایر پلی اتیلن سبک خطی در هند نیز شاهد توقف روند رو به افول قیمت این محصول بودیم. خروج برخی از واحدها از مدار تولید به علت فرآیند تعمیرو نگهاداری نیز از دیگر دلایل تحریک بازار بوده است. وضعیت مشابهی نیز در بازار پلی اتیلن سنگین حاکم بوده و منجر به رشد قیمت این محصول شده است. گفتنی است که از روز جمعه گذشته سایت 386 هزار تنی تولید پروپیلن سنگین شرکت هندی هالدیا به علت نقص فنی از مدار تولید خارج شده و همین امر در حمایت از قیمت موثر واقع شده است.

بر این اساس پلی اتیلن سبک در هفته منتهی به چهارشنبه گذشته تحت قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا بدون تغییر باقی ماند و در قیمت 1230 دلار در هر تن معامله شد. قیمت در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا با کاهشی 10 دلاری به 1280 دلار رسید.

همچنین قیمت پلی اتیلن سبک خطی گرید بوتن تحت قراداد سی اف آر شرق دور آسیا در روز چهارشنبه گذشته به 1130 دلار رسیده که این رقم نشان دهنده ثبات قیمت این محصول بوده است. همچنین در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا نیز همین وضعیت حاکم بود و  این محصول در سطح 1215 دلار معامله شده است.

در عین حال در هفته منتهی به چهارشنبه گذشته قیمت هر تن پلی اتیلن سنگین گرید فیلم تحت قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا با رشدی 10 دلاری به 1160 رسید.