آخرین تغییرات قیمت فولاد در بازار چین

12:44 - 1400/01/25
با وجود افت قیمت محصولات فولادی در بازار آتی شانگهای طی معاملات صبح امروز به تبع افزایش تولید فولاد چین در دو ماه ابتدایی سال، قیمت این محصولات در جلسه معاملاتی ظهر بار دیگر به مدار صعود بازگشت.

امروز اداره آمار ملی چین در گزارشی از افزایش 5/8 درصدی تولید فولاد این کشور در دو ماه ابتدایی سال 2017 خبر داد. بر طبق این گزارش میزان تولید فولاد چین در ژانویه و فوریه سال جاری به 128/77 میلیون تن رسیده است. در پی انتشار این خبر شاهد افت قیمت محصولات فولادی در بازار آتی شانگهای به میزان بیش از چهار دلار بودیم امادر جلسه معاملاتی ظهر امروز بار دیگر سرمایه گذاران به این محصولات اقبال نشان دادند و رشد ملموس قیمت رقم خورد. توجه سرمایه گذاران به گزارش رشد ملموس سرمایه گذاری در دارای ثابت چین از دلایل اصلی حمایت گننده از قیمت به حساب می آید.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز در بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم برای تحویل در ماه می ‌با رشدی 10 دلاری به 512 دلار رسید. میلگرد نیز در قرارداد مشابه 19 دلار گران شد و قیمت 520 دلار را تجربه کرد.

همچنین بر اساس گزارش متال بولتن قیمت میلگرد در بازار داخلی شرق چین با افزایشی 3 دلاری به 530 تا 539 دلار رسیده است. نورد گرم نیز در این بازار 2 دلار گران شد و به سطح 522 تا 526 دلار دست یافت