روند مبهم بازار فلزات پایه در روز سه‌شنبه

12:44 - 1400/01/25
با وجود رشد قیمت بیشتر محصولات معاملاتی در قراردادهای آتی فلزات پایه بازار شانگهای، این محصولات در معاملات نقدی لندن نتوانستند در محدوده مثبت قیمتی باقی بمانند و در مسیر افت قرار گرفته اند.

رشد ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان در آستانه افزایش نرخ بهره ایالات متحده از سوی بانک مرکزی این کشور یکی از دلایل ایجاد فشار بر قیمت های نقدی امروز به حساب می آید. در این میان اما کماکان شاهد رونق معاملات در بازار آتی شانگهای هستیم. پس از افت قیمت هفته گذشته، معامله گران چینی کماکان اشتهای بالایی را در خرید فلزات پایه از خود نشان می دهند. ادامه مشکلات در سمت عرضه مس به خصوص تحت تاثیر اعتصاب های کارگری درمعدن اسکوندیدا شیلی و سرو ورده پرو از دلایل اصلی حمایت از قیمت مس به حساب می آید. روی نیز تحت تاثیر کاهش سطح ذخایر در دو بازار شانگهای  ولندن کماکان مورد توجه سرمایه گذاران چینی است.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات نقدی لندن با کاهشی 0/4 درصدی به 5777 دلار رسیده است.

آلومینیوم در بازار نقدی  افتی 0/6 درصدی را تجربه کرده و در سطح 1868 دلار معامله می‌شود.

روی با کاهشی 0/9 درصدی به سطح 2723 دلار در هر تن رسیده است. سرب نیز به میزان 1/5 درصد ارزان شده و در قیمت 2235 دلار معامله می‌شود.

در بازار آتی شانگهای شاهد رشد قیمت مس و روی به ترتیب به میزان 0/7 و 1/3 درصد هستیم. همچنین قیمت سرب 0/16 درصد افزایش یافته اما آلومینیوم افت قیمتی به میزان 1/4 درصد را تجربه کرده است.