عبور از حقوقی با صف خرید «زاگرس»

12:43 - 1400/01/25
سهام شرکت پتروشیمی زاگرس در معاملات روز جاری با رشد قیمت 5 درصدی به صف خرید رسیده است. این در حالیست که عرضه بالای سهام‌دار حقوقی در این نماد، در روزهای گذشته مانع از صعود قیمت آن و قرارگیری در قیمت 20 هزار و 575 ریال شده بود.
عبور از حقوقی با صف خرید «زاگرس»

در روزهای گذشته شاهد عرضه سهام‌دار حقوقی در زاگرس بودیم که همین موضوع مانع از رشد قیمت سهم شده بود. شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان در روزهای اخیر (از ابتدای اسفند) اقدام به عرضه‌های سنگینی در این نماد کرده است. در حالی که میانگین حجم معاملات در یک ماه گذشته در مرز 2 میلیون سهم است، عرضه‌های این حقوقی (در روزهای اخیر در مرز یک و نیم میلیون سهمی) به قرارگیری قیمت سهم در 20 هزار و 557 ریال شده است. اما در معاملات امروز رشد قیمت سهم با جابجایی بیش از 11 میلیون سهم رخ داده است. در این رویداد که به نظر می‌رسد همچنان این حقوقی اقدام به عرضه کرده است (96 درصد فروش در معاملات امروز به حقوقی‌ها مربوط است)، شاهد خرید بیش از 80 درصدی (بیش از 9 میلیون سهم) در «زاگرس» هستیم.

به دنبال رشد قیمت در «زاگرس» شاهد افزایش تقاضا در متانول‌سازهای دیگر هسیتم. «شفن» با رشد 5 درصدی به صف خرید رسیده است. «شخارک» نیز معاملات مثبتی را دنبال می‌کند.