مذاکره بانکی ایران و اتریش

12:40 - 1400/01/25
اتریش در حال حاضر با 21 بانک ایرانی در ارتباط است و شرکت‌های اتریشی نیز در حال انجام مذاکره‌های فشرده‌ای با طرف ایرانی هستند. این در حالی است که ایران با بیمه صادراتی «اکابه» و «اوبربانک» اتریش روابط خوبی را برقرار کرده است.

3 لایحه مهم بانکی

روابط عمومی بانک مرکزی: اکبر کمیجانی؛ قائم مقام بانک مرکزی در دیدار با یوزف پورینگر؛ استاندار اتریش علیا، فرانتز گاسلس برگر؛ رییس اوبر بانک (OBER BANK) با اشاره به تحقق رشد اقتصادی 7.4 درصدی ایران در نیمه نخست سال جاری اظهار کرد: در حال حاضر دو لایحه «بانکداری» و «بانک مرکزی» تهیه شده و در اختیار دولت قرار گرفته است. موضوع «اصلاح واحد پولی» در قالب لایحه‌ای مستقل در آینده و در زمان مقتضی تهیه و تقدیم دولت و مجلس خواهد شد.

روابط با بیمه اتریش

غلامعلی کامیاب؛ معاون ارزی بانک مرکزی با بیان اینکه در حال حاضر روابط بانکی با برخی بانک‌های اروپایی برقرار شده است، عنوان کرد: ایران با بیمه صادراتی «اکابه» اتریش روابط خوبی را برقرار کرده است. غلامعلی کامیاب درباره ارتقای رتبه اعتباری ایران در سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه (OECD) گفت: در حال حاضر رتبه اعتباری ایران 6 از 7 است. ایران معتقد است به تعهدات خود عمل کرده است و انتظار دارد رتبه اعتباری‌اش به پیش از تحریم‌ها و یا همان 4 بازگردد.

مذاکره با شرکت‌های اتریشی

همچنین در این دیدار فرانتز گاسلس برگر؛ رییس اوبر بانک (OBER BANK) اتریش با بیان اینکه در حال حاضر با 21 بانک ایرانی در ارتباط هستیم، از علاقه شرکت ها و بنگاه های اقتصادی این کشور به تعمیق روابط اقتصادی با ایران خبر داد. به گفته وی هم اکنون مذاکرات فشرده‌ای در حال انجام است. اوبر بانک تنها بانک اتریشی است که به صورت مستقیم به نقل و انتقالات مالی با ایران مشغول است.

دیدگاه اتریش به اقتصاد ایران

گاسلس برگر شاخص‌های اقتصادی ایران را در حال قوی شدن توصیف کرد و گفت: شاخص‌های اقتصادی ایران نشان از حرکت اقتصاد کشور شما در مسیر صحیح و قوی دارد و البته با قدرت گرفتن نرخ ارز ایران در برابر سایر ارزها می توان به روابط مناسب‌تر امیدوار بود.  به گفته وی اتریش از بهبود رتبه اعتباری ایران حمایت می‌کند.