کاهش مجدد قیمت محصولات فولادی

12:39 - 1400/01/25
پس از افت قیمت محصولات فولادی در بازارهای چین طی روز گذشته، قیمت این محصولات در معاملات آتی صبح امروز بازار شانگهای به مدار صعود بازگشت اما این روند دوام نیاورد و شاهد افت قیمت‌ها در جلسه معاملاتی ظهر بودیم.

افت قیمت محصولات فولادی در این روزها بیشتر تحت تاثیر احتمال کاهش تقاضا به تبع هدف گذاری رشد اقتصادی 6/5 درصدی چین برای سال جاری است. در پی افول قیمت‌های آتی، در بازار نقدی داخلی چین نیز کاهش قیمت محصولات طویل و تخت فولادی رخ داده است. تحلیلگران بر این اعتقاد هستند که فعالان بازار فولاد در حال درک موضوع رشد غیر منطقی قیمت محصولات طویل فولادی نسبت به قیمت محصولات تخت هستند و بنابراین باید منتظر افت قیمت شدیتر محصولی مانند میلگرد نسبت به نورد گرم در آینده نزدیک بود.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز در بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم برای تحویل در ماه می ‌با افتی حدودا 2 دلاری به 504 دلار رسید. میلگرد نیز در قرارداد مشابه نزدیک به 3 دلار ارزان شد و قیمت 503 دلار را تجربه کرد.

همچنین بر اساس گزارش متال بولتن قیمت نورد گرم فولادی در بازار داخلی شرق چین با کاهشی 2 دلاری در محدوده 534 تا539 دلار معامله شده است. میلگرد نیز با افتی به همین میزان به قیمت 530 تا 537 دلار رسیده است.