توضیح «همراه» درباره تخفیف طرح‌ها

12:35 - 1400/01/25
مدیرعامل اپراتور اول درباره حمایت‌هایی که از اپراتورهایی با سهم بازار کمتر صورت می‌گیرد، بر لزوم رعایت یک بازه زمانی تاکید کرد.

ایسنا: بر مبنای مصوبه اخیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اپراتورهای تلفن همراهی که سهم بازار آن‌ها کمتر از ۱۰ درصد بازار است مجاز شده‌اند در طرح‌های تشویقی خود تا حدود ۴۰ درصد تخفیف برای مشترکان خود اعمال کنند، اما اپراتورهایی که سهم بازار آن‌ها بیش از ۱۰ درصد است، تنها تا ۲۰ درصد قیمت‌ها می‌توانند به مشترکان خود تخفیف دهند. این باعث می‌شود «رایتل» در طرح‌های تشویقی خود از شرایط ویژه‌تری نسبت به دو اپراتور غالب یعنی «همراه اول» و «ایرانسل» برخوردار شود.

مدیرعامل همراه اول در پاسخ به این سوال که آیا با در نظر گرفتن چنین شرایطی برای یک اپراتور مخالفتی ندارد؟ گفت: ما پیگیر حقوق بوده و انتظارات خود را دنبال کنیم اما به هرحال گاه ممکن است در حوزه رقابت اپراتورها قوانینی وضع شود. به گفته وحید صدوقی معمولا برای قوانین حمایتی مدت زمان خاصی در نظر گرفته می‌شود؛ به عنوان مثال، دوره انحصار اپراتور سوم قرار بود دو سال باشد، اما این مدت به بیش از شش سال رسید. صدوقی در عین حال به طرح‌های دیگری اشاره و تاکید می‌کند: قرار بود مدت رومینگ ملی هم دو سال باشد، اما اکنون این طرح وارد سومین سال خود می‌شود.