نوسان قیمت محصولات فولادی در بازارهای چین

12:33 - 1400/01/25
پس از رشد ملموس قیمت محصولات فولادی در بازار آتی شانگهای طی صبح امروز، شاهد افت قیمت‌ها در جلسه معاملاتی ظهر چهارشنبه بودیم. قیمت‌ها در بازار نقدی نیز تحت تاثیر این امر کمی کاهش یافت.

با شروع معاملات روز جاری در بازار آتی شانگهای به لطف انتشار گزارش بهتر از حد انتظار شاخص مدیران خرید تولیدی چین شاهد رشد ملموس قیمت محصولات فولادی بودیم به طوری که قیمت نورد گرم به بیش از 532 دلار رسید و میلگرد نیز نزدیک به 520 دلار معامله شد. در ادامه اما تحت تاثیر نوسان‌گیری سرمایه‌گذاران قیمت‌ها در جلسه معاملاتی ظهر امروز در مسیر نزولی قرار گرفت. در بازار نقدی نیز شاهد تزلزل قیمت‌ها تحت تاثیر افول معاملات آتی بودیم.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز در بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم برای تحویل در ماه می‌با افتی 9 دلاری به 523 دلار رسید. میلگرد نیز در قرارداد مشابه بیش از 3 دلار ارزان شد و قیمت 515 دلار را تجربه کرد.

همچنین بر اساس گزارش متال بولتن قیمت هر تن میلگرد گرید تجاری در شرق چین با کاهشی 6 دلاری در روز جاری به 528 تا 532 دلار رسیده است. در بازار تانگشن نیز بیلت فولادی بودن تغییر نسبت به روز گذشته در سطح 569 دلار معامله شد.